Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. május 1., kedd

Hot-dog kifli/wimpi

Hiába van május elseje, nekem ez nem ünnep, úgyhogy sütöttem egy kicsit - és még mostam is ma. Mivel ma a páromé volt a fő szerep, ő készítette a bográcsost, így lazultam egy kicsit. Főztem marhacsont levest, míg ő marhapörköltet készített. De, mivel a kenyerünk fogyóban, és holnap ovi, és még van egy pár virslink is, ezért úgy döntöttem, hot-dog kiflit sütök. Azt még nem tudtam, hogyan formázom, de valahogy majdcsak megoldom. Összedobtam a hozzávalókat a kenyérsütőbe, és volt 20 percem ezen rágódni.


Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
25 dkg kenyér liszt
2,5 dl tej
0,5 dl víz
1 dkg élesztő
1 ek cukor
t tk só
1 ek olaj

Az alapötlet Tücsökbogártól származik, amit én jól átalakítottam. :) Öregtésztával +4 db kiflim van! Összesen 16!
Mivel gyerekméretet készítettem, így hosszúságra fele a megszokottnak, de bizton állíthatom, hogy 2 db-bal jól lehet lakni! Pasi szemmel nézve 3-4 db, ami lehet, hogy még sok is! :) 

Szóval a tésztát 20 perc alatt bedagasztja a gép, ami után kiveszem, és egy tálba helyezve duplájára kelesztem. Ha kész, formázom, és sütőpapíros lemezre téve hagyom kelni (amíg jónak nem látom), majd tojással lekenve, előmelegített sütőben, szép pirosra sütöm.

Formázás:
12 - 16 db-ra osztom, attól függően, milyen kicsi gyerekek is esznek belőle. Így a legkisebbek is meg tudnak enni 1 darabot maradék nélkül. Általában mindig úgy készítem, hogy 4 db pici-mini is legyen, mert imádják a fiúk a kis darabokat! :)
A darabokat lisztezett munkaasztalon ellapogattam a kezemmel, majd behajtogatom a széleit. Az egyik végénél a tésztát tovább keskenyítettem, mígnem az egész egy háromszög forma nem lesz. Aztán ennél a végénél elkezdtem feltekerni, de úgy, hogy közben a széleit aláhajtogatom. Erről képet itt láthattok. Így szoktam a kenyeret is formázni, csak most egy kicsit maceránsabb volt. :)

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése