Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. május 6., vasárnap

Hamburger zsemle

Tücsökbogárnál találtam a hamburgerzsömi receptjét, amit egy kissé átalakítottam. Nem kell valami nagy dologra számítani, csak öreg tésztát tettem bele, hogy több zsömim legyen, no meg +5dkg teljes kiőrlésű lisztet, mert eddig mindig nagyon lágy lett a tésztám. De azt hiszem, most jó! :)


Hozzávalók :
40 dkg kenyér liszt
10 dkg sima liszt
5 dkg teljes kiőrlésű liszt (bármilyen liszt lehet)
25 dkg rozsos öreg tészta
3 ek tej
2,5 dkg élesztő
2,5 dl meleg víz
5 dkg cukor
1,5 tk só
1 db tojás
5 dkg vaj

A lekenéshez :
1db tojás

A hozzávalókat, a kenyérsütőben, 20 percig dagasztom, majd meleg helyre téve duplájára kelesztem. Megformázom őket, ahogy Limarától tanultam. Sütőpapíros tepsire teszem. Addig kelesztem, míg össze nem nőnek a zsemlék. Szép nagyok lesznek! Ha megkeltek, lekenem őket a felvert tojással. Ezután előmelegített sütőben 20-25 percig sütöm. 
 
Mivel 16 db lett, így két tepsiben sütöttem. Az egyiket egy kicsit tovább sikerült, de úgy nézem, az lesz az igazi, legalábbis színre! :)
 
Nagyon finom!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése