Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. március 27., kedd

Rozsos öreg tészta

  Egy kedves ismerősöm kérdezte a minap, hogy mi az a rozsos öreg tészta? Annyi helyen olvasta már, de nem tudja mi az. Megígértem neki, hogy teszek minden egyes receptemhez egy linket, mert a kenyereknél külön ki is írtam. De most gondoltam egy nagyot, és inkább írok egy külön bejegyzést is róla, s majd úgy linkelek! :D

Rozsos öreg tészta:
45 dkg BL-55 liszt (sima liszt)
5 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
3 dl langyos víz
1 tk cukor
1 dkg élesztő
 
Kenyérsütőben 20 percig szoktam dagasztani "Dough" programon, de lehet kézzel is gyúrni, csak úgy sok időbe telik. Ezután 10-12 órán át kell érlelni a konyhaasztalon, vagy 12-14 órát hűtőben, zárt dobozban tárolva. Bármihez fel lehet használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése