Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. december 31., hétfő

Sült zöldségek Jamie módra

Mi mást is csinálnék ilyenkor szilveszterkor? Hát most blogolok, míg várom a kedvenc műsorom: a szolnoki színház előadását Határtalan zene címmel. Minden évben ezt nézem. IMÁDOM!!! Ja, és a férjem éjszakás, és mivel a fiúk alszanak, így csak vagyok. :) ...

Karácsony után egy kedves nagynéni megjegyezte: "Idén Jamie volt a 'szakács'?" Hát igen! :) Mostanában rengeteg karácsonyos főzőműsort néztem a tv-ben, aminek java Jamie Oliver-től származott. Imádom a receptjeit, az étel- és életszemléletét! Másik favoritom  Hugh Fearnley Whittingstall. De visszatérve Jamie-hez. Egy remek zöldséges ételébe szerettem bele, amit a honlapjáról le is tudtam szedni. Igaz le kellett fordítani, de semmi az egész, csak kitartás kell! :)


Sajnos jó pár zöldségem nem volt itthon, így csak ezzel a hárommal kellett beérnem: krumpli, cékla, répa.
Furcsálltam, hogy minden zöldséget külön-külön kell fűszerezni, kezelni, majd egyben sütni. Ilyet még nem csináltam!

Hozzávalók:
cékla
balzsamecet
só, bors
majoranna
olaj
fokhagyma

krumpli
vaj/margarin
só, bors
zsálya
1 db mandarin héja
olaj
 fokhagyma

répa
1 db mandarin leve
rozmaring
só, bors
olaj
 fokhagyma

 Direkt nem adtam meg pontos mennyiséget a zöldségekhez, mert mindenki maga döntse el, mennyit szeretne egyszerre enni! :)
A zöldségeket feldaraboljuk (cékla negyedelve, répa egészben, vagy hosszában kettévágva, krumpli egészben), majd külön-külön edényben megfőzzük. Innentől kétféleképpen haladunk tovább. 

A krumplit egy tepsibe tesszük úgy, hogy ne legyenek egymásra halmozva. Szépen sorakozzanak egymás mellett. 4-5 ek vajat teszünk alá, majd sütőben aranybarnára sütjük. Mikor ez készen van, egy kicsit, de tényleg csak egy icipicit megnyomkodjuk őket. Éppen csak megtörjenek. Ekkor szórjuk meg a páccal, és tegyünk mellé egy mandarin héját, és süssük további 20-30 percig.

Mikor a cékla és a répa készen vannak, mindegyiknek készítsük el a mártását, és forgassuk bele. Tehát a céklát beleforgatjuk a balzsamecetes-majorannás mártásba, majd egy nagyobb tepsi egyik végébe tesszük. A répára locsoljuk rá a mandarinos-rozmaringos levet, és tegyük a tepsibe a cékla mellé. Sütőben süssük tovább kb 20-30 percig.

Míg a zöldségekkel bíbelődtem, a férjem elkészítette a rántott szeleteket, sőt meg is sütötte. A sült tyúkot én sütöttem. Szeretek egyszerre több mindent sütni a sütőben, mint most is: belül a tyúk sült, elöl a krumpli, majd a zöldségek. (Természetesen keresztben voltak a tepsik.) Utána pedig a kenyeret tettem be. Ahhoz képest, hogy milyen sok mindent készítettem, az ebéd déli 12-re készen volt, mint mindig. :)

De tegyük tisztába, mi is volt az ebéd: tyúkhúsleves csigatésztával, sült zöldségek, rántott szelet, sült tyúk, csokitorta (ezt előző nap sütöttem). Nem is olyan vészes mennyiség! :)

Ezt mindenképpen ki kell próbálni, mert ez egy igaz ízorgia!
Jó étvágyat hozzá!

3 megjegyzés:

  1. Megfogadom a tanácsodat és én is kipróbálom!! Kedvelem Jamie-t és több receptet kipróbáltam tőle.
    Én az Explorer-en keresztül nézem a receptjeit, és ott automatikusan rá lehet tenni a fordítót.Így nem kell külön bajlódni a fordítással.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó! :) Miket próbáltál tőle? Én is ki szeretném próbálni! Linkelsz ide nekem?

    VálaszTörlés
  3. Jamiet én is szeretem, sok dolgot készítettem már, amit a paprika TV-n láttam tőle. De még az oldalán lévő recepteket nem próbáltam (bár nekem nem okoz nehézséget az angol nyelv sem).Ez egy fenséges étek. Ma kipróbáltam és ízlett mindenkinek a családban. Kicsit féltem tőle, mert mindig ódzkodnak, ha újítok. De az, hogy senki nem kritizálta, már nagy dicséretnek számít nálunk. :) Sült kacsacombok és köles is volt a főfogás.
    Köszönöm, hogy megosztottad. Máskor is el fogom készíteni.

    VálaszTörlés