Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. szeptember 20., kedd

Bogyós leves

Mai 2. bejegyzés! :)

Ez a leves nagyon kapós a gyerekeknél!!!! Mellesleg a neve is tőlük származik!
Először is ott kezdem, hogy nem szeretem a főzelékeket! Így ebből kifolyólag nem is tudom, sőt nem is akarok készíteni! De! Szükségük van ezekre a vitaminokra is, hiába eszünk mázsaszámra gyümölcsöt, ez is kell. Apánk csak szeretné a főzelékeket. Ha anyósom készít, akkor ott eszik nála, ennyi. A fiúk is ettek már 1-2 alkalommal, de mára már köszönik szépen, nem kérnek belőle. Tudom, az én hibám, mert én se eszem meg. Ezért is fejlesztettem ki ezt a levest!

Lehet, hogy a tej ad neki fura ízt, amitől nem akarom megenni? Lehet, de egy biztos ebbe a levesbe semmiféle tejterméket nem teszek!

Hozzávalók:
minden zöldség, ami van otthon (répa, gyökér, karalábé, zeller, fokhagyma, vöröshagyma, zöldbab, zöldborsó, brokkoli, stb.)
1 tk cukor
1 ek liszt
olaj
Ízvarázs ételízesítő - a fő ízesítő!!!
Vegeta - kevés kell belőle


Mindenféle zöldségből egy keveset teszek az edénybe, öntök alá olajat (tetszés szerint, vagy amennyi kell), erre jön a cukor, és jól megdinsztelem. 
A cukor azért kell, mert ez jobban kiemeli az ízét. Ezért szoktam a borsólevesbe is tenni. 
Felöntöm annyi vízzel, hogy épp ellepje, majd lefedem, és tovább főzöm. Mikor minden zöldség kész, összeturmixolom. Ezután mehet bele a liszt, majd újból turmixolás. És már kész is! Miután lezárom, ízesítem.

A Tescóban szoktunk venni levesgyöngyöt, mert az vált be igazán, kevésbé sós. De, aki szereti a nagyon sós ételeket, akkor azoknak a Lidl-ben kaphatót ajánlom.

Még egy tipp:
A Tescóban kapható Leveszöldség keverék (mirelit) egy kitűnő alap, amit tovább lehet turbózni. Én így készítem!

Attól zöld a leves, hogy sok benne a zöld növény: brokkoli, bab, borsó. Ha több sárgarépa kerül bele, akkor sárgásabb színű lesz. Én kb. 2/3-1/3 arányban szoktam ezeket beletenni, a többi csak járulékos anyag. :)

Ebből még repeta is szokott lenni!

Mivel elég tartalmas, és laktató, így ma pl másodiknak csak fasírt és rizibizi volt. A férjem szerint jó lenne sült hús mellé is. Háááát lehet....még nem próbáltam.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése