Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. május 15., kedd

Hagymás-kolbászos és hagymás-sonkás csónakok

A napokban kicseréltem a patronokat a nyomtatóban, s így tegnap jól ki is nyomtattam az sk Limara Péksütik c. receptkönyvem. :) Lesz egy kalácsos is, de azt még össze kell állítani.
Szóval, nyomtatás után elszaladtam bespiráloztatni, majd pedig délután nekiálltam, és jól átbogarásztam. Több recept is megtetszett, de most csak a csónakoknak álltam neki. Nem kell hozzá sok minden, és amúgy is meg kellett már enni a maradék házi sonkánkat! :)



Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 dl tej
1 dl tejföl vagy joghurt - tejfölt tettem bele
2 tk só
1 tk cukor
2 ek olaj
 1 tojás - ezt kihagytam

Töltelék:
vöröshagyma
házi sonka
házi szalámi
 sajt
 A hozzávalókat, a kenyérsütőben, 20 percig dagasztom, majd meleg helyre téve duplájára kelesztem. 8 darabba vágom, és megformázom őket: téglalappá nyújtom, megtöltöm, majd a sarkait háromszög formában behajtom, és feltekerem, végül egy éles késsel mélyen bevágom. Hagyom, hogy duplájára keljen, s megszórom bőven sajttal, és a sütőben megsütöm.
Nem hittem, hogy lesz ebből valami, mert alig akart megkelni (1 óráig kelt). Mondjuk, nem is csoda, mert elég hűvös van! Ezért betettem a hideg sütőbe, amit takaréklángon hagytam vagy 3/4 óráig, s így szépen megkelt, majd 200 és 220 fokon sütöttem tovább 10-10 percig, kb. Szép nagyok lettek ahhoz képest, hogy úgy álltam hozzá: "Na, ezt biztos nem fogom kiposztolni!". :)

Az öreg tésztát csak azért tettem bele, mert ennyi volt még belőle, a tojást pedig egy az egyben kihagytam, tejföllel és tejjel helyettesítettem. A joghurtom, érdeklődés híján - megromlott -, így ezért lett benne tejföl. Unokatesómtól kapok vissza oltóanyagot, és újból lesz sk joghurtom. :)

Tölteléknek daraboltam fel vöröshagymát, házi sonkát és házi szalámit. Az idén szamár-mangalica keverékes lett a szalámi, mert apukám szert tett egy öreg csacsira, amiből ez lett. Lehet, hogy most húzzátok az orrotokat, de higgyétek el, nagyon finom! Először én se akartam belőle enni, aztán csak  megkóstoltam. Egyszerűen muszáj volt! A fiúk is ették, a párom is, akkor miért ne kóstoljam meg? 

Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

  1. Hű, de finomnak látszik. Én már ott elakadtam, hogy mi az az öregtészta :)))

    VálaszTörlés
  2. Jaj, elfelejtettem ahhoz linket tenni! Gyors pótolom, és nézd meg. Amúgy túlkelt tészta. :)

    VálaszTörlés