Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. április 11., szerda

Sonkás tészta

Gondolom, mindenkinél nagy fejtörést okoz, hogy mit is készítsen a maradék húsvéti sonkából? Én is sokat töprengtem, ... bújtam a netet, mire rátaláltam egy nagyon jónak tűnő receptre. De, hogy hol ... már nem tudom! :) Kisebb változtatásokat eszközöltem rajta, mert pl elfogyott a sajtunk, és abban a hiszemben  voltam, hogy van még a fagyasztóban. Persze nem volt! Min. 5 év alatt ez volt az első alkalom, hogy nem volt itthon sajt. Úgyhogy ezt kihagytam.

De, mutatom, mit készítettem:


Hozzávalók:
25 dkg fodros nagykocka
maradék sonka kockára vágva - tetszőleges
fűszerkeverék: lehet grill vagy sült hús 
vegeta
besamel mártás
2 dl tejföl

Besamel mártás:
5 dkg liszt
5 dkg margarin
5 dl tej

A tésztát felteszem főni, közben elkészítem a besamel mártást. A vajat serpenyőben megolvasztom, majd megpirítom benne a lisztet, és felöntöm a tejjel. Elméletileg 3 dl tej kell hozzá, de sajnos nagyon sűrű lesz tőle a mártás, olyannyira, hogy szinte csomós lesz. Ezért még kb 2 dl tejjel hígítottam, hogy megfelelő legyen. (Sütőben kell összesütni, ahol a tészta még magába is szívja a mártást.)
Mikor készen volt, akkor ízesítettem a fűszerekkel. Félretettem, és felkockáztam a maradék sonkát. A kész tésztát beleöntöttem egy porcelán edénybe, rátettem a sonkát, nyakon öntöttem a mártással, és jól összekutyultam. A tetejére 2 dl tejfölt kell rácsorgatni. (Megjegyzem, én joghurttal készítettem, mert kifogytam a tejfölből is! Sose volt még ilyen!)
A tetejére, hogy mutatósabb legyen, szórtam a fűszerkeverékből és a vegetából egy-egy leheletnyit, majd sütőben kb 15-20 percet sütöttem.

Ha lett volna sajtom, akkor a tésztába is szórtam volna, illetve a tetejére is. :)

Éééés az íze...mennyei! Ezt érdemes kipróbálni! 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése