Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. május 25., péntek

Fekete-fehér briós meyer lemon curddal

Ez a recept is ismerős lehet Limarától! :)

Amint elolvastam nála ezt a receptet, tudtam, el fogom készíteni! Eddig csak halogattam a dolgot, de mivel kirándulni kellett menni az ovisokkal, és kaja is kellett, így már biztos voltam benne, hogy ez lesz az egyik, ami viszünk! Egész napra kellett ellátást készítenem, ezért előtte való nap egész napra beletemetkeztem a konyhám rejtelmeibe! :)
Bejártuk a szegedi Vadasparkot, és még az Árkádban is voltunk Lego kiállítást nézni. Facebookon egy kis képes beszámolót láthattok: itt.

Az én képem nem olyan ínycsiklandozó, mint a Limaráé, de elsőre megteszi! :)

Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
csipet só
5 ek. cukor
1 tojás
2 dl tejföl
kb. 1,5 dl tej
8 dkg olvasztott vaj
3 dkg élesztő
2 ek. kakaópor
 1 tojás a lekenéshez
A kakaópor kivételével mindent beteszek a kenyérsütőbe, és dagasztó programon 20 percig dagasztom. Ezután kiveszem, megfelezem, és az egyik darabot a kakaóporral visszateszem a kenyérsütő üstjébe, és addig dagasztom, míg egyenletesen belekeveri a kakaót. A kétféle tésztát hagyom duplájára kelni. Addig míg kel, elkészítem a meyer lemon curd-ot.
Ha tészta megkelt, két egyforma téglalapot próbálok meg belőlük nyújtani, majd az egyiket megkenem a meyer lemon curddal, ráteszem a másik tésztát, és a keskenyebbik oldalánál 2 ujjnyi darabokra vágom őket, ellentétesen megcsavarom a szálakat, és csigaalakban feltekerem. Fázisfotók itt.
Ha szépen megkeltek, tojással lekenem, és sütőbe téve addig sütöm, míg megpirulnak.

Isteni finomak!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése