Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. június 16., szombat

Csoki torták dédinek

Kissé elmaradtam a sütéssel-főzéssel, mármint az újak kipróbálásával, mert lakásátalakítást végeztünk. Az elmúlt egy hét alatt viszont 3 tortát sütöttem. Az alap mindnél a piskóta, a krémek: gesztenye, csoki.

Csokitorta



Hozzávalók - piskóta:
6 db tojás
12 ek liszt
12 ek cukor
1 cs van. cukor
1 csipet só - KICSI
1 kis pohár víz - kb 1,5 dl
sütőpor
kakaópor





Mivel egyszer már feltettem a receptjét, most csak azért közlöm, mert a krémből nagyobb adagot számoltam, és készítettem el. Ezzel a mennyiséggel épp elegendő a krém, és még a díszítéshez is megfelelő a mennyiség. :)

Hozzávalók - Krém:
5 dl tejszín
12,5 dkg margarin
19,5 dkg tejcsoki
1 cs. van. cukor
6 dkg cukor

Tetejére:
10 dkg étcsoki
5 dkg margarin







A piskótához, a tojásfehérje kivételével, a hozzávalókat jól kikeverem, majd a kemény habot is belekeverem. Az évek alatt sikerült kikísérleteznem a magas, lapos tortakorong sütését. Egy alkalommal elfelejtettem a takaréklángot feltekerni, s így közel egy óra alatt lett kész a süti. Azóta az előmelegített sütőt mindig visszaveszem minimumra, majd kb fél óra múlva tekerek egy kicsit rajta. Közben az üvegen át figyelem, és szép lassan feltekerem a legnagyobb hőfokra. Így sül teljesen át, és nem is ég meg! Ezzel a módszerrel nem lesz púpos a közepe, és a magassága is a formának megfelelő lesz. 3 részre vágni is sokkal egyszerűbb, mint a púposat! :)


A dédinek készített csokitortából kettőt készítettem, mert nagy a család. És, mivel azt kicsit magasabb hőfokra tekertem, mint kellett volna, így meg tudom mutatni a kettő közti különbséget. Jól megpúposodott a második, és szelni is, kenni is rosszabb volt, mint a másikat! Ja, és eltört a kinyomópisztolyom is, s így a díszítés is mókásan sikerült.



Krém elkészítése:
2 dl tejszínben felolvasszuk a csokikat (pl. Mikulás csoki), cukrot, van.cukrot, természetesen gőz fölött! Ha langyosra hűlt, akkor belekavarjuk a margarint. Ne legyen forró, mert szétdobja a margarint! Egyenletesen keverjük el, majd hagyjuk kihűlni. A maradék tejszínt kemény habbá verjük, és belekeverjük. Eközben a tortát vágjuk 3 rétegre, majd az elkészült krémmel töltsük meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése