Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. január 2., hétfő

Egzotikus gyümölcssaláta

A másik blogomon már említettem, hogy nálunk a Jézuska sokféle gyümölcsöt hoz, amiből gyümölcssalátát szoktunk készíteni. Bővebben itt.

Az idén is szerencsére többfélét tudtunk venni, csak a banán maradt el, mert nagyon drága volt errefelé.

Mivel nagyon kapós, így csak egy kis tálkányit tudok belőle mutatni, mert a nagy salátás tál elég mókásan nézett volna ki, majdnem üresen. :) Hááát igen, majdnem elfelejtettem lekapni! :)


Na de, hogy mit is tettem bele eme fergetegesen jó salátába???

Hozzávalók:
5 db kivi
2 db narancs
4 db mandarin
1 kisebb ananász - ez a gyümölcs a kedvencem az idén!!! Lehet, hogy a terhesség hozza ki belőlem, de csak ezt enném! :)
1 db grapefruit
1 db csillag formájú gyümölcs, aminek már akkor elfelejtettem a nevét, mikor megvettük. :)
1 db mangó
1 db gránátalma

Saláta lé:
Házi készítésű bodzaszörp hígítatlanul! - Amennyi majdnem ellepi.

A grapefruittól egy kicsit kesernyés utóíze van. Ki is lehet hagyni, ha valaki csak édeset akar enni. :)
Én azt szeretem ebben a salátában, hogy egyszerre édes, savanyú és keserű. Egyszerűen leírhatatlan az ízek kavalkádja! IMÁDOM!

A csillag alakú micsodának pedig semmi jellegzetes íze! Egy kicsit hasonlít a citromra, grapefruitra és talán a narancsra. De nem erős, hanem gyenge ízzel rendelkezik.

A gránátalmát is ki lehet hagyni, mert nem olyan jó, hogy sok-sok mag van benne, viszonta színe miatt tökéletes ide! A fiúk természetesen imádják! Képesek csak gyümölcssalátát, vagy savanyúságot (abszolút favorit a gyöngyhagyma, dinnye, uborka, cékla, vegyes savanyú) enni az ebédkor. Úgy kell velük vitázni, hogy mást is egyenek! :)

...
Mivel nem minden gyümölcsöt tettem bele, már amit a Jézuska hozott, így lesz még egy adag, amiben pomelo lesz a domináns, a narancs, a mandarin és az alma mellett. De majd hozom azt is! :)

...
Mostanában elég kívánós vagyok, úgyhogy amit megkívánok, azt el is készítem azonnal, aztán vagy lesz belőle kép, vagy nem. :) Bár ez az érzés teljesen új számomra! A fiúkkal abszolút nem voltam kívánós. Igaz, egyikőjükkel csak az ízeket nem éreztem hónapokig, így akkor találomra ízesítettem az ételt. De most, ha meglátok valamit, vagy  megérzek, akkor ott, azonnal ennem kell, mert megveszek érte! Remélem ez azért van, mert kislány lesz! Nagyon szeretnénk már egy kislányt! A neve már 4 éve megvan, úgyhogy muszáj kisleánynak lennie! Megsúgom: Bán Boglárka Réka. Hát nem szép???? ....

Na jól eldumcsiztam az időt, pedig még lesz 1-2 receptem ma estére. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése