Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. január 2., hétfő

Narancssaláta

Gyerekkori kedvenceim közé tartozik! Anyukám ritkán készítette el, de akkor is csak különleges alkalmakra. Bár roppant egyszerű, de nagyon-nagyon szeretem!

Hozzávalók 4 főre:
4 db narancs - 1db/fő
5-6 dl víz
5-6 ek. cukor
1 db Kingston vagy jamaicai rumaroma esetleg 5 cl rum
1 cs vaníliás cukor

A vízből, cukorból, rumaromából, vaníliás cukorból és 1db narancs héjából főzetet készítünk. Akkor lesz jó, ha teljesen megfőtt. Ez általában 5-8 perc alatt van kb, de nem mértem. Ha kihűlt, akkor beletesszük a vékony karikára szelt narancsot, és már tálalhatjuk is.

Itt megjegyzem, hogy a párom csak feldarabolva hajlandó belőle enni. Egyszerűen nem szereti karikára szelve, pedig úgy sokkal gusztusosabb!

A szám íze szerint, több cukrot akartam beletenni, de most miattatok, megpróbáltam nem az után menni, mert lehet, hogy az már túlságosan is édes lett volna! :) Így ezzel a mércével nézve, a kihűlt levet meg is lehet inni. Könnyű, ám mégis ízletes gyümölcslé. Hidegen kellemesen édes íze egyszerűen felejthetetlen! Ha több cukrot tettem volna bele, akkor csak naranccsal lehetne enni. Bár, aki olyan elvetemült, mint én, az így is megissza. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése