Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. január 21., szombat

Kakaós csiga, alaptészta édes és sós csigákhoz

Ma, gondoltam egy nagyot, és egy kis csigát sütöttem a fiúkkal. Sokat latolgattuk, hogy milyet is kellene, de végül demokratikus módon megszavaztuk 3 igennel, hogy kakaós! :D Bár sok variációt felsoroltam. :)
9 db lett belőle: 3 kisebb és 6 nagyobb.



Az édes alaptészta hozzávalói:
50 dkg liszt
5 ek cukor
1/2 tk só
2,5 dkg élesztő
3 dl tej

Tetejére:
Holland kakaópor - cukor mentes
cukor

Az élesztőt langyos tejben megfuttatom, majd a többi hozzávalóval jól kidagasztom. Ezután 30 percig pihentetem, majd ismét átgyúrom. 30-40 perc pihentetés után kinyújtom, megszórom kakaóporral és cukorral. Csíkokra vágom, feltekerem. Hideg sütőbe téve 30-35 perc alatt pirosra sütöm. De, ha valakinek van kenyérsütője, mint nekem, akkor 1,5 óra készre kavarja a gép a tésztát, és addig nyugodtan lehet takarítani! :)))

Nagyon finom!!!

Mivel alaptészta, így egy egyszerű kis változtatással, bármilyen csiga elkészíthető belőle. Az eredeti recept 3 ek cukrot, és 1 tk sót ír, de mivel édes csigát készítettem belőle, így 5 ek-nyit tettem bele, míg a sónak csak a felét.

Tehát a sós alaptésztához a recept a következő:
50 dkg liszt
3 ek cukor
1 tk só
2,5 dkg élesztő
3 dl tej

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése