Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. január 2., hétfő

Szülinapi torta Botondnak az óvodába

Hát nem tudom, ma mi volt velem, de az álomkór ma nem támadott meg. Pörögtem egész nap! Sütöttem tortát, lángost, kimostam vagy 3 adag ruhát, mosogattam, takarítottam, orvosnál és a védőnőnél voltam, NEM ALUDTAM DÉLBEN, és még így is tök jól érzem magam! Jó lenne még ma este alkotni, de holnap kelni kell, mert menni kell már oviba.

Mivel az utolsó tanítási napra esett elsőszülött fiam szülinapja - dec. 21. -, így nagyon sokan nem mentek a középsőbe. Ugye a sulisoknak már 19.-től szünetük volt, így a nagytesókkal otthon maradtak. Nem lett volna fer, ha az összevont csoportokban vittük volna a tortát, így inkább mi se mentünk. Pláne, hogy a húgom kisfiának Márknak dec. 30-án van a szülinapja! Így az idén, most én sütöttem nekik a tortát, ugyanis közös tortájuk szokott lenni. Fölösleges újévkor 2 tortát vinni.

Na, jó, nem tökéletes, de az enyém! Az íze viszont jobb, mint a cukrászé!!!

Nem olyan tökéletes, mert a felirat bénára sikeredett. Mellettem szóljon, hogy új eszközzel készítettem, amit most használtam először! (keksznyomó, amit lidl-ben vettünk) Ha felirat nem is a legszebb, de a szegély az egyszerűen fantasztikus! Csak az a baj, hogy kb 2 kanálnyi krémet megeszegettem közben, pedig pont annyi kellett volna még ide! Így tejszínhabbal egészítettem ki. És rá kellett, hogy jöjjek, hogy ha így készítettem volna a díszítést, persze több krémmel, akkor sokkal, de sokkal szebb lett volna! De nem baj, mert a jó pap is holtig tanul! Lesz még torta ebben az évben! :)

Nem össze hasonlítani a barátnőmével! Ő egyszerűen zseniális tortákat alkot! Nálam ő a favorit!!!! Ildikó kezei alatt valami hihetetlen szépségű, csodálatos torták születnek! Nem tudom, hogy csinálja két gyerek mellett, de minden elismerésem az övé. Ha egyszer tortakészítő tanfolyamot tart, tuti én leszek az első jelentkezője! :) Mellesleg itt van Makón, együtt jártunk suliba is, és még a telefonszáma is megvan! :D Reszkess Ildikó! :))))

Hozzávalók - piskóta:
6 db tojás
12 ek liszt
12 ek cukor
1 cs van. cukor
1 csipet só - KICSI
1 kis pohár víz - kb 1,5 dl
sütőpor
kakaópor

Hozzávalók - Krém:
4 dl tejszín
10 dkg margarin
15 dkg tejcsoki
1 cs. van. cukor
5 dkg cukor

Tetejére:
10 dkg étcsoki
5 dkg margarin

2 dl tejszínben felolvasszuk a csokikat (pl. Mikulás csoki), cukrot, van.cukrot, természetesen gőz fölött! Ha langyosra hűlt, akkor belekavarjuk a margarint. Ne legyen forró, mert szétdobja a margarint! Egyenletesen keverjük el, majd hagyjuk kihűlni. A maradék tejszínt kemény habbá verjük, és belekeverjük. Eközben a tortát vágjuk 3 rétegre, majd az elkészült krémmel töltsük meg.

Jó tanács!
 - A krémből ajánlatos 1,5-szeres adagot készíteni, nehogy úgy járjatok, mint én! :) Legközelebb én is ezt teszem.
 - A tejszínhabba mindig teszek habfixálót, mert nem bízok bízok bennük. A Hulala tejszínt errefelé istenítik, hogy nem folyik, de nekem még az se rendelkezik olyan tulajdonságokkal, hogy olyan legyen, mint a fixálós. Az tuti, hogy ott marad, nem folyik, nem csöpög! Ezért csak habfixálóval készítsétek! A képet most este fél 10-kor készítettem, a tortát pedig délután 4 körül díszítettem. Azóta semmit sem változott!
 - A tetejére készülő csokiba feltétlen kell margarin, mert ettől lágyabb és könnyen kezelhetőbb lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése