Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. január 26., csütörtök

Tökpuffancs

Ezt a kajcsit IMÁDJUK!!! Amolyan joker számba megy! :) Bármikor jó, és persze mondanom se kell: GYORS! Nyáron nagyon jó hűsítő étel a nagy melegben.

Szeretek télire minden zöldséget eltenni vagy így vagy úgy, csak legyen! :) Szóval a fagyban tök is van! :) Majd hozok néhány savanyúság receptet is, ami könnyen elkészíthető!

Puffancsok

Mártás
Tökpuffancs hozzávalói:
reszelt tök
bors
szerecsendió
liszt
1 db tojás
esetleg víz

olaj a sütéshez

Mártás hozzávalói:
2-3 dl tejföl
kapor
fokhagyma - jó sok

A tököt reszelés után le kellene sózni, de én nem szoktam. Miért??? Mert tojással vagy vízzel kellene pótolni. Különben is, így sokkal gazdagabb marad a vitaminokban!

Egyszerűen összekutyulom a hozzávalókat annyi liszttel, amennyit felvesz. Ha galuskatésztaszerű lesz, akkor már kész is van! Ezután már csak forró olajban kell kisütni. Egy evőkanál segítségével szaggatom bele a közel azonos nagyságú darabokat.

Magába a tésztába is sok mindent tenni: sajt, kapor, fokhagyma. Attól függ, mivel készítjük. Lehet mellé sajtmártást, paradicsommártást is készíteni. De mivel én először kapros-fokisat készítettem, így csak annál maradunk! :)

A mártást jó, ha előre elkészíti az ember lánya, mert össze kell érnie az ízeknek!
A mártás igazából ízlés dolga. Én szeretem, ha nagyon kapros-fokhagymás! Ezért min 4 nagy gerezd fokit és 1 fokhagymakockát teszek bele (ízbomba). :) Igazán vámpírűző lesz, de nagyon-nagyon finom!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése