Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. január 17., kedd

Brokkolikrémleves sajttal, bogyóval

Van egy rakás brokkolim a fagyban. Sokat gondolkodtam azon, mit lehetne még belőle készíteni, ezért búvárkodtam a neten. Sokféle receptet találtam, amikből megalkottam a sajátom. :) Ez a tuti!


4 személyes adaggal számolva főztem ki a sajátom, de még így is két nap alatt ettük meg. Szóval nyugodtan rá lehet írni a 8 személyt! :) Amúgy sem kell belőle sok, mert nagyon laktató, és úgyis van második fogás! Abból is enni kell! :D

Hozzávalók:
50 dkg brokkoli
1 szál sárgarépa
1 fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
1-2 krumpli
0,5 -1 dl tejszín vagy tej
ételízesítő
ízvarázs
1 tk cukor

2 ek olaj
só, bors
szerecsendió
sajt - trappista is jó, nekem csak az van itthon
liszt

A hozzávalókat megtisztítom, feldarabolom, majd egy kevéske olajon megpárolom ( a cukrot is ekkor kell rászórni!). Felöntöm annyi vízzel, hogy majdnem ellepje. Fedőt alatt készre főzöm, párolom. Fontos, hogy csak 1 gerezd fokit kell bele tenni! A többit akkor kell, mikor összeturmixolom. Nagyon jó ízt ad neki! Amint össze van törve, ízesítem.

Inkább sótlannak tűnjön az íze melegen, mert ha kihűl, akkor lesz kellemesen sós. Ha sós melegen, akkor kihűlve borzalmasan sós lesz! Jártam már így, úgyhogy nagyon óvatos vagyok azóta! :)

Elméletileg, a benne lévő krumplitól egy kissé besűrűsödik. Ha az eredeti 2 dl tejszínt beleteszem, akkor irtó folyékony! Ezért kevesebb tejszín-tej keveréket adtam hozzá, és liszttel sűrűsítettem. Azért kevertem a tejszínt tejjel, mert házi tejem van itthon, ami nagyon krémes, ráadásul nem szedtem le a tejszínt a tejről. Így körülbelülre öntöttem. :) Tejjel is épp úgy jó, mint tejszínnel.

Tálaláskor sajtot kell rá reszelni, majd bogyóval /levesgyöngy/ gazdagítani. :) A fiúk nevezték el bogyónak. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése