Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. október 29., szombat

Tönköly perec

Az eredeti receptet a szokásos emberkénél találtam. :) Mivel vettem tönkölylisztet, így kevert liszttel készítettem.

Hozzávalók :

25 dkg liszt
25 dkg tönkölyliszt
3 dl meleg víz
1 ek cukor
2,5 dkg élesztő
10 dkg olvasztott vaj
2 tk só

2 l víz 
1 csomag szódabikarbóna a főzéshez 

1 db tojássárga a lekenéshez

só ( ha van nagyobb szemű ) a szóráshoz
 
A hozzávalókat a kenyérsütőben megdagasztottam, majd 8 darabra vágtam a tésztát. Ezekből 40-50 cm-es hurkákat készítettem, majd perec formára hajtogattam. Ez idő alatt felforrt a 2l víz a csomag szódabikarbónával. A perecek mindkét oldalát fél percig főztem benne, majd rácson lecsöpögtettem. Kiolajozott tepsire tettem, lekentem tojással, megszórtam sóval, és már ment is a sütőbe.
 
Mivel ez sós étel, így ebbe 2 kanálka sót tettem, persze a babylove-os kanállal. Ilyet a DM-ben lehet venni. A kávéskanálnál nagyobb, de a teáskanálnál kisebb. Ha legközelebb is csinálok ilyet, akkor ezzel mérem a sót! :)
A tönköly liszt magas sikértartalmú lisztféle, így jobban kel meg tőle a tészta. Bár, ha két tepsire tettem volna, akkor tuti megmarad a formája! De ez minket nem érdekel! :) Inkább legyen egészséges sok-sok E nélkül!

Ilyen lett az én zsömle formájú perecem. :D

 
És mennyei!!! Kellemes, lágy a tésztája.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése