Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. október 7., péntek

Virslis rozskifli

Mivel olyan sok kiflit és zsemlét sütöttem mostanában, így egy saját recepttel rukkoltam elő. Az előzménye az volt, hogy a tescóban voltunk a napokban, és átbogarásztam a lisztes polcokat. Vennem kellett amúgy is kenyérlisztet, így akadt meg a szemem a rozsliszten. Mindjárt vettem belőle kemény 1 kg-t! :) Na jó, eddig nem ismertem. :)

Itthon, miután kibontottam, egyből sütnöm kellett belőle. De rozsos receptet nem találtam kinyomtatva, így ezt találtam ki:

Hozzávalók:
10 dkg kenyérliszt
15dkg rozsliszt
25 dkg finomliszt
3 dl tej
1 tk só
1 tk cukor
2,5 dkg élesztő
1 tojás

Tetejére:
1 tojás
sajt

Töltelék:
7 db virsli negyedelve

1,5 óra kelesztés, formázás,  majd ismét óra kelesztés után, egy nagyon jó tésztát kaptam, amit könnyű volt megformázni.  Kicsi kiflicskéket gyártottam, hogy majd könnyen elférjenek a Micimackós dobozban, ha Botond viszi tízóraira. Ezért ehhez a virsliket hosszában és keresztben is kettévágtam.
Alig vártam, hogy kész legyen. Miután megsült, mennyei illatok terjengtek a lakásban, és az íze..........felülmúlta minden elképzelésem!

A segédeim: Hunor tésztát nyújt, Botond sajtot reszel.



26 db



Van még +3 db, már elcsomagolva tízórainak.
Ez a kifli nagyon laktató!!!! Még másnap reggelire is maradt mindenkinek, persze természetesen kakaóval! :)
/Itt jegyzem meg, hogy sajnos epés vagyok, így csak minimális kakaót - 1-1,5 dl - vagy tejterméket ehetek, mert rendkívül beteg vagyok tőle, pedig IMÁDOM a kakaót!!!!! A bolti tejet meg utálom! /

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése