Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. október 19., szerda

Brokkoli és kelbimbó

Sajnos az idei évben a brokkolinkat gallyra vágták a hernyók. Nem tudom, miféle invázió volt, de nagy kárt okoztak mindenfelé. Persze semmi nem használt ellenük, így csak néztük, néztük, hogyan teszik tönkre a brokkolit, a diófát, meg mindent.

A kelbimbókat szerencsére nem bántották igazán, így azokat a napokban leszedtük a fiúkkal. Botond lelkesen segített, még a kis körömnyi bogyókat is leszedte. Az epém elfakadt! Hogy tudom azokat szépen megtisztítani??? Hát úgy, hogy ott aludtak a mamánál, én meg este 9-ig csináltam! :)

Na, de mikor szedtük, észrevettük, hogy maradt 1 db brokkoli, amit le is tudtunk szüretelni!!!! Ebből adódóan ma ez volt az ebéd mellé. Sajnos képet nem csináltam. Ehhez még hozzá kell szokni! Hiába, csak két kezem van!

Sajnos sokan nem tudják, hogy a brokkoliban zsírban oldódó vitaminok vannak, ezért TILOS zsírban sütni!!! A kelbimbóban viszont vízben oldódó vitaminok vannak, ezért ezt TILOS vízben főzni!!!

Ezért én a két alábbi egyszerű receptet használom. - Recept :))) röhejes ezt írni!

A kelbimbót zsírban vagy olajban addig sütöm, míg a benne lévő cukrok karamellizálódni kezdenek. Ilyenkor kezd el megbarnulni. Átszúrom egy hústűvel, és ha puha akkor kiveszem, megsózóm, és már kész is.

A brokkolit vegetás vízben puhára főzöm. Ezt a száraknál, villa segítségével ellenőrzöm. Miután kész van, meglocsolom vajban pirított fokhagymával. Jó tanács: ha sok a brokkoli, akkor sok foki és margarin kell hozzá. Ehhez is Rama margarint használok, hiszen ez felolvasztás után is jó, ellenben az olcsóbbakkal, amik tele vannak vízzel, mert az ugyebár elpárolog. Próbáltam sokféle margarinnal, de a Rama a tuti!

Önálló köretnek is kitűnő, sültek mellé.

3 megjegyzés:

  1. Én is szeretem a kelbimbót, általában vajon szoktam sütni, finom az íze, vagy azt szoktam, hogy csirkét berakok tepsibe, köré krumpli, kelbimbó és mehet a sütőbe és fincsi köret van belőle. Egyébként én nem szedem le egyszerre a kelbimbót, mert nem baj ha megfagy. Emlékszem, tavaly télen is csak kimentem a kertbe és szedtem a bimbókat. Mindenhol hó, ez az egyetlen zöld növény magasodott ki csak. :D hihi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a recepteket! Bár én is szoktam ilyet, csak jól elfelejtettem leírni. :) Szerencsére maradt még a kertben a kelbimbóból! Nem sikerült mindet leszednie. :) Viszont hóban még nem szedtem! De idén várok addig vele. Kíváncsi vagyok, milyen lesz! Köszi a tippet! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezek igenis jó receptek, ha kicsik is! :) Én nem voltam eddig nagy reformkajás(értsd különleges zöldségeket nem ettem és teljes kiőrlésű péksütiket sem), de most rákényszerültem. Candida diétát kell tartanom és még a kenyeret is magamnak kell sütnöm, mert általában a boltikban mindegyikben van fehér liszt, amit mellőznöm kell és rengeteg zöldséget eszem úgyhogy minden ilyen kis bejegyzésnek örülök. Köszi!

    VálaszTörlés