Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. november 15., kedd

Pizzás csiga

A múlt hetekben sütöttem egy adag pizzás csigát. Nagyon jó lett!!!! Tisztára olyan, mint a Szegeden a Csigapékségben, pedig annak párja sincs! Régen a fősulin mindig ilyet vettünk a csajokkal, ha arra jártunk, márpedig igen sűrűn jártunk arra! :)

Apusnak is nagy kedvence a Csigapékség, így amikor Szegeden jár, mindig beugrik. Most viszont attól, amit én sütöttem, leesett az álla. :) Nagyon hasonlít a szegedire! De akárcsak az, ez is csak melegen jó!


És persze megint mindenkinek saját méretben készítettem. Így nagyon boldogok a fiúk is, ha egy egész csigát meg tudnak enni! :)

Amúgy elég maceráns, vagy inkább kulimájszos! A vékonyra kinyújtott tésztát meg kell kenni a pizzakrémmel, sajttal megszórni, majd csíkokra vágni és feltekerni. De én nemcsak pizzakrémet tettem rá, hanem császárszalonna kockákat is! Hiába, ilyen vagyok!

Mivel elég kicsinek tűntek, így hagytam még őket fél órán át kelni.

Felhasználtam:
3,5 dl tej
2 dkg élesztő
2-3 ek cukor
25 dkg liszt
25 dkg Graham-liszt
1 tk só

A recept egy alaprecept, amit bármivel meg lehet tölteni. Amúgy a Kifőztük magazin 2011.es augusztusi különszámában találtam meg, amiben csak kenyérfélék vannak, mert a Nemzet kenyere alkalomból íródott. Természetesen az idei Nemzet Kenyere receptje is benne van! :)

A pizzaszósz saját recept, természetesen saját termesztésű paradicsomból. :)

Szósz:
bazsalikom
oregánó

cukor
bors
paradicsom szósz (Paradicsom felkockázva, sűrűre főzve, héját kiszedve.)
sok fokhagyma

Mivel mindig a szám íze szerint készítem, így fogalmam sincs, miből mennyi kell. :)

1 megjegyzés:

  1. A Csiga fő arculata szerintem a pizzás csiga :-) Kérdezd bármelyik szegedi fősulist, tuti azt mondja!
    Én is így szoktam csinálni, persze az enyém a tejet nagyon hiányolja, de valóban elég vacak már hidegen.
    Ügyi vagy, gyönyörű, mutatós darabok :-)

    VálaszTörlés