Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. október 29., szombat

Tökös rétes

A múlt héten, Hunorral faragtunk egy töklámpást, aminek a belsejéből tökös rétest készítettünk.

 Hozzávalók:
 1,5 kg tök

zsemlemorzsa
1 cs. levelestészta vagy réteslap
1 tojás
Cukor!!!

 Elkészítés:
A kikapart tököt, ami még nagy volt, lereszeltük, majd jól lesóztuk. A rétestésztát, vagy leveles tésztát kihajtogattuk, jól lekentük olvasztott vajjal. Ezután vastagon meg kell szórni zsemlemorzsával. A kifacsart tököt szépen rá kell szórni, de úgy, hogy a tészta teljes felületét lefedje. Ezután vastagon meg kell szórni cukorral! Ettől lesz finom édes! (Már, ha mindegyikre kerül! Nekem az egyikre nem jutott cukor - elfelejtettem. :D)

Ha rétestésztával dolgozol, ne felejtsd el összeragasztani a lapokat! Általában 3-at szoktam összeragasztani, így biztos nem szakad ki! :)

Csavard fel, kend le egy tojás sárgájával, és már mehet is a sütőbe. Akkor kész, ha szép piros a teteje.
Azt nem mondom, hogy a gyerekek el lettek volna tőle ragadtatva! Egy falat után ezt mondta Botond:
- Anya, nagyon szeretem, de most nem kérek többet!

Mikor az apja ette, ezt mondta:
- Nagyon finom! Tele van vitaminnal! Egyél sokat belőle! ..... Én most nem kérek belőle, de nagyon szeretem!

A kis agyafúrt! :D De legalább Hunor 3 falatot evett. Bezzeg, ha valamilyen péksütit sütök, akkor képesek addig enni, míg van a tányérjukon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése