Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. október 13., csütörtök

Ökörszem

Húúú, de el vagyok maradva! Röviden, de tényleg tömören elárulom nektek, hogy rengeteget sütöttem! Volt benne sok ismétlés és új recept is. Új pl a hamburger zsemle, amit nemes egyszerűséggel jól elszúrtam. :) Gyönyörűen megkelt, formázás után, majd lekentem tojással. Erre jól leeresztett, mint a lufi! Úgyhogy kicsit lapos lett, de isteni finom volt. Képet nem csináltam róla, mert nem volt igazán szép. :)))

Aztán a következő új az ökörszem. A receptet itt találtam, mint mindig.

A túrót mindig én készítem itthon. Ehhez jó minőségű házi tejet kell venni, majd felönteni egy lábosba. Én 5 literrel szoktam dolgozni. Ezután csak ott kell felejteni néhány napra. Ha májasan törik az aludt tej, akkor jó. Fel kell kockázni, majd alá kell gyújtani a gáztűzhelyen. Addig kell melegíteni, míg langyos nem lesz (vagy ahogy dédi mondja: tőgy-meleg nem lesz), de ha száraz túrót akarsz - mint a bolti -, akkor forrald fel!

Én jobban szeretem, ha egy kicsit savós, mert akkor kevesebb tejföl kell bele.
Még egy tipp! Gyorsabban megalszik a tej, ha egy kanál tejfölt teszel bele. Így még az íze is finomabb! Krémesebb, lágyabb, selymesebb.... :)

Ha van a közelben bádogboci, akkor onnan vedd a tejet, mert az biztos hazai és jó minőségű! (Nálunk így hívják a tejautomatát a városban.)

Ha meg van melegítve, akkor szűrőruhába kell tenni, és felakasztani valahová. Szűrőruha lehet textilpelus, vagy régi függöny összehajtva.
 Én a kamrában szoktam felakasztani két bödön közé. :)

A túrós krémet 1-2 tojással, cukorral, van.cukorral és tejföllel szoktam kikavarni. Most utoljára annyit sikerült bekavarnom, hogy dupla adag muffinhoz és egy adag ökörszemhez lett elég.

Ökörszemről:
Briós tészta kell hozzá, majd ki kell szaggatni egy fánkszaggatóval, a közepébe egy kis üveget kell nyomni, majd ebbe kell tenni a krémet, végül lekenni egy tojással. Húúú, de röviden elmondtam a lényegét! :) Persze ezután 20 percet kell keleszteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése