Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. július 1., vasárnap

Hasábcukkini

Anyu hozott a napokban egy nagy szatyor cukkinit, aminek ma álltam neki. Sok-sok receptet találtam, amikből összesen 4-et írtam csak ki. Ezekből lett ma is, és lesz holnap is ebéd. :)


Ma a hasábcukkinit készítettem el, holnap lesz belőle még leves, sajtos rudacska, és még palacsinta is. Egyszerűen muszáj kipróbálnom őket! :)



Hozzávalók:
cukkini hasábokra vágva
4-5 gerezd fokhagyma
liszt
fehérborecet
só, bors
fokhagyma granulátum

A cukkiniket hasábokra szelem, besózom, majd állni hagyom kb 15 percet. Lecsöpögtetem róla a nedvességet, és lisztbe forgatom. Eközben a forró olajban 4 gerezd fokit megsütök (ne égjen meg), majd kiveszem. Ekkor teszem bele a cukkiniket. Addig sütöm míg aranybarnára nem sül. Kiszedés után kevés fehérborecetet csepegtetek rá, sózom, borsozom, és fokhagyma granulátummal megszórom. Paradicsommal, olajbogyóval, hámozott sült paprikával nagyon finom!

Legközelebb ecet nélkül próbálom ki. Nem azért mert rossz az íze tőle, hanem azért mert én jobban el tudom képzelni anélkül. Az ecettől kellemes, hűsítő íze lesz, ami nagyon finom, de nekem ez az ízharmónia inkább a salátákban jön be. :)

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése