Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. július 3., kedd

Cukkini palacsinta hagymás-joghurtos öntettel

Hozzávalók:
 1 közepes cukkini
liszt - amennyit felvesz
1 db tojás
só, bors
2-3 ek reszelt lilahagyma

Mártogatós:
lilahagyma
só, bors

A cukkiniket,  nagy lyukú reszelőn, lereszelem, sózom, és 15 percig állni hagyom. A levet nem öntöm le alóla, mert így spórolhatok a tojással. Egyébként is úgy gondolom, hogy sok értékes vitamin van abban is, és butaság lenne kidobni! 
A tojást és a reszelt lila hagymát hozzáadom, és annyi lisztet keverek bele, hogy se túl lágy, se túl kemény ne legyen. Sózom, borsozom, majd kevés olajon kisütöm őket. Kanállal szaggatom bele a serpenyőbe, majd mikor megpirult egy kissé az egyik oldala, akkor megfordítom, és egy sütőlapát segítségével lelapítom. Így lesz palacsinta formája. Addig sütöm mindkét oldalát, míg aranybarna nem lesz.

A mártogatóst érdemes néhány órával korábban elkészíteni, mert az ízeknek össze kell érniük. Direkt nem írtam mennyiséget a mártogatóshoz, mert mindenki saját maga dönti el, hogy mennyire szereti hagymásan az öntetet.

Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

  1. Látom Te is imádod a cukkinit, és nagyon finomakat készítettél. Nálunk is napok óta cukkiniből készül az ebéd, és idén szerencsére már a férjem is megeszi.:)

    VálaszTörlés
  2. Mostanában jobban csúszik, mint a hús! :)))
    Örülök, hogy a párod is megeszi! Nálunk a fiúk simán lesózva is eszik, nyersen! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi az ötletet! Nekünk is sok cukkinink van, mert anyósom vett magot és mind elszórta, de ők persze nem szeretik a cukkinit, azért rám maradt. Néha ötletem sincs, hogy mit csináljak belőle a kirántáson és a töltött cukkinin kívül.
    Egyébként én azt hiszem egy picit tovább gondolom az egészet: a palacsinta sütőben teljesen szétterítem, hogy tányérnyi nagyságú legyen és megsütöm, majd ha van maradék pörkölt (nekem nincs, de egy kevés húsból csinálok) és gomba akkor azt egy kicsit összefőzöm és a kisült palacsintákra rakom, félbe hajtom és meglocsolom az öntettel (igaz mi fokhagyma rajongók vagyunk, szóval az kerül bele). Egyszer csináltam ilyet krumpliból, mert untam a sima tócsnit vagy lapcsánkát (nem tudom hogy hívják itt) és azóta ez a férjem kedvence.

    VálaszTörlés
  4. Hűűű, ez nagyon jó! Ki fogom próbálni! Köszi az ötletet! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon jól hangzik, nyami :)

    VálaszTörlés