Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. június 18., hétfő

Bodzavirág tea

A múltkor, mikor a szörpöket (21 liter) és a bodzazselét (3,5 l) gyártottam, annyi virágot szedtem, hogy rengeteget tudtam belőle teának is szárítani. Egy külön helyiségben, mert elég erős az illata, két csomagoló (hagyományos) papír között szárítottam őket addig, míg a kocsánya is könnyen törhetővé nem vált. A napokban észrevettem, hogy már jók, de csak ma jutottam oda, hogy le is morzsoljam róla a virágokat. Nem egy idegbetegnek való munka, az biztos, mert 3 és fél óra alatt sikerült vele végeznem! :D A végeredmény 28-30 dkg BIO bodzatea!

Csomagolva. Nem túl esztétikus, de legalább egészséges! :)

Meghűléses betegségeknél izzasztó hatású, lázcsillapító hatása is van, váladékoldó, enyhe vizelet-, és hashajtó, valamint serkenti az immunrendszert, valamint vértisztító hatású.

Tea készítés:
10g szárított bodzavirágot 1/4l vízzel leforrázunk, és állni hagyjuk 10 percig

Mézzel a legjobb, de magában is nagyon finom!

Átlag 40-50 g bodza tea - nem bio minősítésű - 600 Ft körül mozog. Ebből a szempontból ingyen van közel 3600 ft értékű tea.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése