Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. július 10., kedd

Pizza, igazi pizzatésztából!!!

Anikónál találtam a receptet a szombat délután, akinek egy szakács ismerőse árulta el a tökéletes pizza receptjét. El is döntöttem, ez lesz a vacsi. Rácsörögtem anyósomra, hogy indulnának át a fiúk, de közölte velem, menyasszonyt lesnek a főtéren, majd mennének fagyizni, úgyhogy jó lenne ha mi is mennénk. Na jó, gyerünk fagyizni! De aztán annyira elcsúsztunk az idővel, hogy nem lett a pizzából semmi.
Mivel vasárnap hőség volt, és kenyeret is kellett sütnöm, így már mindegy volt, mi lesz az ebéd, mert úgy is dög meleg van benn. Ezért ebédre pizzát ettünk. :) Persze csak fél adagot készítettem, de abból is lett 4 nagy pizza. Mellesleg megjegyzem, 1 db-ot a fiúk ettek meg! 

Azt nem állítom, hogy sikerült kerekre formáznom, de az íze felejthetetlen volt! (Bár én a vastag pizza tésztát imádom, míg a párom a vékonyat!)

Most nem tudom megmondani, hogy ez itt milyen ízű, mert több is volt: bolognai, virslis, sonkás (2db).

Hozzávalók:
0,5 kg liszt
1 ek só
2 ek cukor
1,2 dkg élesztő - szemmértékre :)
0,8 dl olaj
2,5 dl langyos víz


A pizzaszósz saját recept, természetesen saját termesztésű paradicsomból. :)

Szósz:
bazsalikom
oregánó

cukor
bors
paradicsom szósz (Paradicsom felkockázva, sűrűre főzve, héját kiszedve.)
sok fokhagyma


A hozzávalókat belemértem a kenyérsütőbe, majd 20 percig dagasztottam.  
Igazából a pizza tésztát jobb szeretem kézzel dagasztani, de már nem megy. Hamarabb szülök meg, minthogy a tésztát meg tudjam gyúrni. :) 
A gépből kivéve, egy tálba tettem, majd meleg helyen a duplájára kelesztettem, 4 részre osztottam, kinyújtottam, és be is töltöttem. A második kettő pihent még egy kicsit, így kinyújtott állapotában, mert apánk késve ért haza Szegedről, ugyanis ő hozta a sonkát hozzá. Azt hittük időben hazaér, de mivel összetalálkozott az unokabátyámékkal, aki nagy cimbije, így egy kicsit késett (2 órát). :) A tészta tovább kelt, ami nagyon jót tett neki, mert így se vastag, se túl vékony nem volt. Pont olyan, mint a pizzériákban! Legközelebb biztosan hagyom még kelni!

Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

  1. Na csak elkészült:-) Örülök, hogy ízlett a családnak, bár gondoltam hogy nem fog csalódást okozni a recept :-)

    VálaszTörlés