Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. július 11., szerda

Császárrétes csokimártással

Hétfőn nekiálltam sütni a 40 fokban. Miért? Mert agyamra ment a meleg! Nem kötött le se a tv, se a scrappelés, se semmi. Csak járkáltam fel-alá, mint egy holdkóros. Apánk netezett, nem mintha ott és akkor az le tudott volna kötni. Csak voltam, és kínlódtam. Ekkor már második napja a sírás határán voltam: nem bírom tovább elviselni a meleget! Kész! Elég volt! Szülni akarok! .... Semmi sem volt jó! Egyedül a sütés tudott lekötni, hiába volt az is meleg, nem lett melegebb a  lakásban, mint a jól beállt 32 fok!

De mit süssek? ... Rétest,... mert vettem réteslapot. De milyet? ..... És ekkor beugrott a császárrétes csokikrémmel. Kilóknak már úgy is sanyi - 9,5 kg körül járok -, úgyhogy teszek rá jó magasról!


Hozzávalók:
1 cs réteslap
10 dkg vaj
15 dkg cukor
1,5 dl tejföl
5 dkg búzadara - elméletileg
4 tojás
2 dkg zsemlemorzsa
3 dkg mandula - ha van
0,8 dl tej
mazsola

A vajat a tojások sárgájával és a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a tejfölt, a grízt és a kemény habbá vert tojásfehérjét. Lehet beleszórni mazsolát is. Mi nagyon szeretjük, ezért tettem bele. A réteslapot jó vastagon meg szórni a morzsával, majd a töltelékkel megkenni, feltekerni. Sütés közben tejjel kell locsolgatni.

Elméletileg! 
Na mármost, én házi tojást használtam, és valószínűleg attól hígult fel annyira a krém, hogy tennem kellett még bele grízt, nehogy kifolyjon a töltelék. De, hogy mennyit? Dunsztom sincs! Szóval egy nagy tálnyi töltelékem lett a fél adagból. Ezért adtam meg csak a fele mennyiséget a hozzávalóknál. 

Csokimártás:
1 cs csokis pudingpor
8 dl tej
6 ek cukor

Mivel maradt még ki krém, így abból Hamis Vargabélest készítettem. De az már egy következő bejegyzés! :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése