Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. július 11., szerda

Hamis vargabéles csokimártással

Annyira hamis, hogy talán semmi köze sincs hozzá, csak annak a receptjéből indultam ki! :))) Szóval ahhoz túró kell, ebbe a krémbe meg épp az nem volt. Továbbá, citromhéj helyett narancs aromát tettem bele. Az íze érdekes módon finomabb, és édesebb volt, mint a Császárrétesnél, pedig nem tettem bele több cukrot!

De ne szaladjunk annyira előre!
Az előző bejegyzésben a Császárrétesről írtam. Fél adag krémet készítettem hozzá, ami  - valószínűleg a házi nagy tojásoktól - annyira felhígult, hogy tennem kellett még bele grízt. Ezáltal annyi töltelékem lett, hogy készítenem kellett egy másik sütit is. Így jutott eszembe a Vargabéles. Persze jól átformáltam a receptet! :))


Hozzávalók:
spagetti tészta 3 részre törve
1 narancsaroma
édes tészta

Édes tészta:
1 tojás + 1 ek víz
2 maréknyi finomliszt
rétesliszt - amennyit még felvesz

Az édes tésztát addig gyúrom, míg tökéletesen formálható nem lesz. Ha kész, kinyújtom, és kibélelem vele a piteformát. A tetejére nem akartam belőle (az eredetiben réteslap van alul, felül), mert azt porcukorral akartam leszórni. Közben feltettem a vizet forrni, hogy megfőzzem a tésztát. Mivel nem volt itthon cérnametélt - apánk nem szereti - ezért spagetti tésztát használtam hozzá. Jobb, mint az eperlevél, vagy a csigatészta, vagy netán a fodros nagykocka! :D


A megfőtt tésztát összekevertem a krémmel, és beleöntöttem a formába.


 Ezután forró sütőben addig sütöttem, míg át nem sült teljesen. Ezt villával néztem.

Mivel a császárrétes krémje, ezért elengedhetetlen hozzá a csokikrém. Bár kisebbik fiam anélkül ette mindkettőt, míg a nagyobbik csak csokival volt hajlandó enni.

Csokimártás:
1 cs csokis pudingpor
8 dl tej
6 ek cukor


Bátran merem állítani, hogy narancsaromával sokkal finomabb, és ha eszünk hozzá a csokikrémből, akkor mennyei íze van!!! Ilyet legközelebb is sütök, mert nagyon gyorsan megvan és laktató!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése