Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. február 5., vasárnap

Barackos-túrós clafoutis

Nagyon jó, és könnyen elkészíthető receptet találtam a Baba magazinban. Kismamaként rengeteget kaptam a babacsomagban és a védőnőtől. Ezeket szoktam néha olvasgatni, ha unatkozom, bár ilyen meglehetősen ritkán fordul elő. :)))




Hozzávalók:
 1 ü. barackbefőtt

1 kg túró
1 cs van. cukor
12,5 dkg rétesliszt
2 dl tej
csipet só
3 tojás
10 dkg cukor + ?

A barackokat negyedekre szelem, majd a kivajazott pitetál szélére fektetem őket. A hozzávalókat összekutyulom, és ráöntöm. 185 fokos, előmelegített, sütőben szép pirosra sütöm.

Semmi extra nem kell! Nem kell habosra keverni semmit, csak úgy ahogy van összekutyulni. Az eredeti recept  negyed kiló túrót ír, ami szerintem kamu! Aki szokott túrókrémet készíteni, az tudja, hogy 3 tojástól úgy felhígul a túró, hogy az túrós tojáslé lesz. Ezért készítettem én 1 kg-ból, no meg több cukorból.
A tejtől így is folyós lesz, de a rétesliszt, tudom, minimálisnak tűnik, nagyon jól megszilárdítja sütés közben.

Nem baj, ha úgy néz ki a széle, mintha megégett volna! Mivel jóval több cukrot tettem bele, mint 10 dkg, így az a szélén karamellizálódott. Isteni finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése