Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. február 12., vasárnap

Napsugár

Tegnap kapcsolgattam a tv-t 6 körül. Rátaláltam a Gasztroangyal c. műsorra, ami az m1-en ment. Ez Borbás Marcsi műsora, és épp a kenyerekről, péksütikről szólt. Persze, mondanom se kell, az utolsó negyed órában értem oda. :)
Napsugár formájú sütit készítettek. Édes péksütiről volt szó, amit bármivel meg lehet tölteni: fahéjas cukor, kakaó, lekvár, stb. Ekkor eldöntöttem, én is sütök egy ilyet! Nem is kellett hozzá más, mint édes kelt tészta, és kisebb-nagyobb tálkák.

Bár, a tv-ben 1 nagyot készítettek, én azért mégis bepróbálkoztam a kisebb darabokkal, mondván Botondnak kell holnapra tízórainak, és sokkal mutatósabb, ha egészet visz, mint darabot. :) Ugye, mondanom se kell, ez a nehezebb variációja. :)

Ez 1 db, a 3-ból. :) Na jó, a Botondé kb 1 cm-rel kisebb. :) Egyébként ez egy nagy tányér! :)



Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 ek olaj
5 ek cukor
1 csipet só
2,5 dkg élesztő
3,5 dl tej


vaníliás cukor
5 dkg margarin

lekvár/ kakaó / fahéj / dió stb.

1 db tojás

Elkészítés:
A tésztát a kenyérsütővel állíttatom össze. Dagasztással, kelesztéssel 1,5 óra. 
Keresek 3 különböző méretű szaggató formát. Nálam ez 1 db müzlis tál, 1 db kompótos tál és 1 db kávés csésze volt. Ha nagyot akarsz, akkor kezdésnek egy kerek tortaformát használj! Ezek segítségével 3-3 db kört szaggatok ki. A legnagyobbak lesznek a külső sugarak. Ezeket úgy ragasztom össze, hogy vajat melegítek fel, és vaníliás cukrot szórok bele, mivel nincs van. rudam, amit belekaparhatnék. :) Ezzel kell lekenni az első réteget, majd a tetszőlegesen választott ízesítővel megszórni. Ezután jön a köv. réteg. Az utolsóra nem szórunk semmit!

Ha mind a 3 lapot összeragasztottuk, akkor meg kell keresni a kör közepét. Egy éles kés segítségével bevagdossuk, úgy, hogy a szélei egészben maradjanak. Tehát min. 3 átlót vágunk be, majd a metszéspontjukon az egyes cikkek csücskeit kihajtogatjuk. Remélem érthető! :)

A következő, közepes, rétegnél ugyanígy járunk el. 
A harmadiknál csak egymásra kell rakosgatni a rétegeket. Végül, lekenem tojással. Ezt megismétlem kelesztés után is. A sütéshez 1 kisebb jénai tál vizet teszek a sütő aljára, hogy még szebb, nagyobb legyen. :)

Ha esetleg egy kis fondorlatot is visz bele az ember, akkor könnyen készíthető belőle napraforgó is. Ekkor be kell rácsozni a virág közepét, és apró aszalt gyümölcsökkel, vagy színes cukorral is meg lehet szórni. 

Elsőre egészen jól sikerült. Így biztos vagyok benne, hogy lesz még ilyen! :)

Mutatom a kis kotnyeleskedőimet, akik most épp hátráltattak. Nem szeretem, ha első próbálkozáskor ott vannak, de mit tudok tenni? Tűrök! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése