Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. október 23., kedd

Sütőtökgolyó

Kissé lemaradtam a blogolással, aminek köszönhetően kimaradt a gombakrémleves, és a sütőtökkrémleves 2 variációja is. Igyekszem pótolni! :)

Holnap, Botond, gyümölcsnapos az oviban. Eddig minden évben gyümölcsöt vettünk, de most gondoltam egy nagyot, és inkább sütőtökgolyót készítettem. Sok kisgyerek nem szereti a sütőtököt, de ezt garantálom, megeszik! Botond folyamatosan kanalazta, míg én golyókat formáltam belőle. Tudja, hogy ez mi, szereti is, de még mindig nem hajlandó megenni a sütőtököt csak úgy sülten! Ezzel ellentétben, Hunor nem hiszi még mindig el, hogy ez is abból a sütőtökből van, mint ami a sütőben van, ezért inkább meg se eszi! Ki érti ezt? :)
Szerintem pedig nagyon ízletes!


Ekkora tálcával lett! :D

Hozzávalók:
1 kg sütőtök - sütve
1-2 narancs leve, reszelt héja - ennek híján 2 narancsaroma, és 2 marék kandírozott narancshéj
20 dkg kekszmorzsa
15-20 dkg gabonapehely/dió
müzli, vagy kókuszreszelék

A sütőtököt cukrozva megsütöm, majd még melegen kikaparom, összetöröm, hozzáadom a hozzávalókat, és jól kidolgozom. Vizes kézzel golyókat gyúrok belőle, majd meghempergetem kókuszreszelékben. Ha az nincs, akkor nagyon jó a müzli is. Mivel eleve cukrosan sütöm, így nem kell bele több cukor!

Mivel a szüleim termesztették a tököt, így az ingyen volt. Az összes költségem 4-450 ft volt. Persze több lett, mint ezzel az egy tálcával, csak az már elfogyott. :)


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése