Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. október 8., hétfő

Rizskók csokimártással

Gyerekkorom kedvence a rizskók csokimártással. Amikor nyáron a barátnőmnél nyaraltam Maroslelén, az anyukája sokszor készítette ezt nekünk vacsorára. Ez volt az egyik kedvencünk, a másik meg a lecsós tojás. Annyira finoman készítette Marika néni, hogy nem tudtam ellenállni neki. A gyerekeimnek most készítettem először. Nem tudom, miért nem készült ilyen hamarabb, pedig egyszerű az elkészítése! Egyszerű tejberizs az alap. :)

Öntet nélkül fotóztam le.

Hozzávalók:
25 dkg rizs
1 l tej
3 db tojás
1 db citrom reszelt héja és néhány csepp citromlé
csipet só
10 dkg margarin

Először is elkészítjük a tejberizst. Ennek nem lesz leve, mert épp ezt szeretnénk. Amikor kihűlt hozzákeverjük az előzőleg margarinnal kikavart tojássárgáját, illetve ráreszeljük a citrom héjat, és meglocsoljuk néhány csepp citromlével. Jó alaposan elkeverjük. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd hozzákeverjük a rizshez. Előmelegített sütőben addig sütjük, míg szép piros nem lesz. Ezalatt elkészíthetjük hozzá a csokimártást, ami nem más híg csokipuding. 

Tipp: csoki, vanília és eper mártás is illik hozzá.

Lehet hidegen, melegen is enni. Nálunk abszolút favorit!
(Hunor öntet nélkül eszi, mert nem szereti a pudingot.)

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése