Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. november 4., vasárnap

Levendulaszirup

A legújabb Limarás szakácskönyvemet lapozgattam, miután elkészítettem, s elhatároztam, hogy egyszer én is készítek egy ilyet. Mivel volt DM kuponom a levendulára, így nem is volt kérdés, el fogom készíteni. Tegnap este nekiálltam, s ma reggel befejeztem. Ilyen lett:


Hozzávalók:
1 liter víz
1 kg cukor
40 g levendula (pont egy zacskó)
1 tk citromsav

A vizet a cukorral együtt felforralom, majd beleszórom a levendulát, beleteszem a citromsavat, s még pár percig forralom. Letakarva hagytam egy éjszakán át, majd másnap reggel leszűrtem, ismét felforraltam, s üvegbe töltöttem. 6 hónapig eláll. Fel lehet használni fagyira csorgatva, péksüteményekben, tea ízesítésére, stb. Csak a fantáziánk szabhat neki határt! Én palacsintán is ki fogom próbálni.

Jó étvágyat!

E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése