Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. október 8., hétfő

Sütőtökpüré

Most jutott eszembe, hogy erről még nem írtam, pedig a napokban készült ez is. Semmi nagy ördöngösségre nem kell gondolni! Amennyire egyszerű, olyannyira nagyszerű is!

De ki ne szeretné?! Nincs is annál jobb, mint a hűvös, csípős, szeles napokon érezni a levegőben a frissen sült tök illatát, majd az asztal mellé leülve elfogyasztani belőle 1-1 darabot! Egy igazi őszi finomság, melyet alig várok minden évben, hogy ehessek!

Hunorom imádja a sült sütőtököt, Botond pedig meg sem eszi. Ezért gondoltam egy nagyot, és egy fél sült tököt kikapartam, majd villával összetörtem. Sült hús és párolt zöldség vagy krokett és rizsgombóc mellé nagyon ízletes köret! Egyszerre lehet érezni a sós, édes és fűszeres ízeket. Hihetetlenül kiemeli az ételek ízét, s így egy fergeteges ízélményt ad!
Ahhoz képest, hogy azt gondoltam, mind el fog fogyni, tévedtem. Ugyanis Hunor meg sem kóstolta, mert ő csak a sült tököt szereti, ezt nem. Botond pedig épp az ellentéte. Ő ezt ette inkább, de a sült tököt nem. Így megmaradt egy kisebb adag, amit szépen elcsipegettem. :D

Elkészítés:
Egy sütőtököt 8 részre vágunk, kimagozzuk, majd jól becukrozzuk és sütőben addig sütjük, míg jó puha nem lesz.

Nagyon laktató a fent említett ételekkel kombinálva! Érdemes kipróbálni, mert nemcsak finom, hanem nagyon egészséges is! 
A sütőtökben az alábbi vitaminok találhatók meg: kalcium, cink, mangán, réz, vas, foszfor, C-vitamin, karotin, biotin, niacin, pantoténsav, A, B1, B2, B6 vitaminok és folsav. Fogyasztása meghűlések esetén, vagy gyulladásos tünetek esetén ajánlott! Mindezek mellett szebbé teszi a bőrt is. A népi gyógyászatban hashajtóként alkalmazták, továbbá segíti a máj működését, szív és koszorúér problémák megelőzésére is használható.További érdekességek itt találhatóak.

Tipp:
A maradék sütőtököt bele lehet keverni a kifli-, zsömle-, ill. muffin tésztájába is. (Botond pl szereti a narancsos-mákos-sütőtökös muffinomat. Legközelebb arról írok!)

Következő, várható blogbejegyzések:
sütőtök golyó, narancsos-mákos-sütőtökös muffin

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése