Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. október 8., hétfő

Kifli magyarosan

Kifogytam mindenből a hónap végére, ezért a hűtőben és a kamrában nézelődtem, miből is készítsek tízórait. Találtam hagymát, szalonnát és még egyéb dolgokat. Mivel nem fogunk mostanában szalonnát sütni, sajnos, így abból készítettem most a kiflit. Mangalica szalonnánk van - rengeteg táblával -, így abból csak 3 szeletet vágtam a kiflihez. Tudni kell róla, hogy kb 10-12 cm vastag! A bolti ennek csupán töredéke. Így, ha valaki abból készíti, akkor több szeletet szeljen!


Hozzávalók :
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1 ek cukor
3 dl langyos tej
2 tk só
1 db tojás
1 ek olívaolaj
feltét:
 pirospaprika
szalonna
só, bors
1 nagy fej hagyma
 
A kenyérsütőbe tettem a hozzávalókat, majd miután készen lett a dagasztás, meleg helyen tovább dagasztottam a tésztát a duplájára. Kinyújtottam, megpróbáltam kör formába, hát nem nagyon jött össze. Ezután zsírban lepirítottam a kockára vágott szalonnát, és üvegesre pároltam benne a hagymát, majd rákentem a tésztára, amit ezután 16 db-ba vágtam. Megszórtam sóval, borssal, pirospaprikával. Feltekerés után a tetejét is paprikával szórtam be. Előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése