Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. március 16., péntek

Töpörtős pogácsa

Másnak lehet, hogy pofon egyszerű, de nekem???.... Ez az a süti, ami a múltkor nem ment! Úgyhogy meg is fogadtam, hogy soha többé nem készítek! Ilyen az, amikor maximalista az ember lánya! :DDD

DE!
Volt másfél szatyor töpörtőnk, mert anyuéktól is kaptunk egy szatyorral, meg egy féllel nagybátyáméktól, no meg egy csomó hurka-kolbászt! Az nemhogy fogyna, hanem még szaporodik is! :))) Úgyhogy nem mehet kárba! Ledaráltam, és kiadagolva lefagyasztottam.

Palika felvetette, hogy mi lenne, ha sütnék....! Háááááát.....nem nagyon tiltakoztam, csak egy kis félsz volt bennem. Mi lesz, ha megint nem sikerül? De most egy másik recept alapján készítettem el, és ezzel bizony TÖKÉLETES lett! Úgyhogy büszkén megveregettem a vállam: "Igen Erika, ez is megy neked!" :DDDD


Hozzávalók:
1/2 kg liszt
1 dl tejföl
2 dl tej
15 dkg vaj
 3 dkg élesztő
1 tk só
csipet cukor

"Töltelék":
25 dkg darált töpörtő
bors

Tetejére:
1 db tojás

Az élesztőt kevés langyos tejben, cukorral, megfuttattam, majd a hozzávalókkal együtt a kenyérsütőben dagasztottam 20 percig. Ekkor kinyújtottam, és megkentem a töpörtővel, sóztam, borsoztam. Összehajtottam, és kinyújtottam egy párszor, majd fél órát pihentettem. Ezt a mozzanatot még egyszer megcsináltam (nyújtás, pihentetés). Mikor utoljára megkelt, kb 2 ujjnyi vastagra kinyújtottam, egy éles késsel bekockáztam, majd egy kompótos tállal kiszaggattam. Megkentem a tetejét a tojással, és kb 20 perc alatt megsütöttem, természetesen előmelegített sütőben.

Szégyen, nem szégyen, nekem nincs pogácsa szaggatóm, és nem is akarok! Mással is tudom helyettesíteni! :)

Nagyon finom lett! És legközelebb, már bátrabban fogok nekiállni! :)

További szép estét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése