Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. március 21., szerda

Expressz croissant

Limaránál láttam, és mondhatom nagy szerelem első látásra! Bár néhány dolgot megváltoztattam benne. :)

Holnapra készült, bár a fele már elfogyott! 16 db lett belőle.


Hozzávalók:
70 dkg liszt
1,5 dl tej
1 kk só
5 ek cukor
2 db tojás
5 dkg élesztő


25 dkg hideg margarin
tojás a kenéshez

A hozzávalókat a kenyérsütőben 20 percig dagasztom, majd fél órát pihentettem meleg helyen.  
(Igaz nem hűtő és másfél óra, de sietnem kellett vele!) 

Ezután 8 egyforma gombócot formáztam belőlük, amiket pizza formává, szóval kerekké nyújtottam. :) A hideg margarint lereszeltem, és megpróbáltam 7 egyforma adagot csinálni belőle. Na, ez nem ment! Szóval körülbelülre tettem a tészták közé. Rétegezni kell, mint a csúsztatott palacsintát. :) tészta-vaj-tészta-vaj

Mikor készen lettem vele, szép nagy, kerek formává nyújtottam. Na eddig sosem tudtam szép kerek formát nyújtani, de most....megtáltosodtam! :D 16 egyenlő részre osztva felszeleteltem, majd a szélesebb végét, középtájékon, kb 2cm-nyire bevágtam, és így tekertem fel. De képek itt! :D
Duplájára kelesztettem, lekentem 1 felvert tojással, sajtot reszeltem rá, és előmelegített sütőben kb 15-20 percig sütöttem. 

A fele natúr lett, a másik pedig virslis. 2 db virslit használtam fel hozzá. Keresztben is, és hosszában is kettévágtam, így 8 lett belőle.

Nagyon finom lett, mert a párom az első falat után azt mondta, hogy "Ez finomabb, mint a bolti!"

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Én is e recept alapján készítem, de nem reszelem a vajat, mert bosszantott, hogy a könyökömig vajas vagyok, hanem felosztottam 7 darabra és külön-külön felolvasztottam, majd rákentem a kinyújtott lapokra. Ugyanaz a végeredmény.

    VálaszTörlés
  2. Már régóta szemezek én is ezzel a recepttel, de valamiért elmaradt, de ez a látvány ami itt fogadott...Hmmmm, nagyon guszták, bár ízre nem tudom, hogy jobb-e a boltinál, de kinézetre jobb az biztos :-)

    VálaszTörlés
  3. Finomabb, az biztos!

    Eszter, én is gondoltam rá, persze csak utólag. :) Legközelebb úgy készítem. Írtad, hogy nem jó hidegen, de nekünk így is nagyon jó. Főleg a virslis! Ma azt vittünk Szegedre. :)

    VálaszTörlés