Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. március 25., vasárnap

Lenmagos zsemle

Szeretem a tejes zsömléket, mert sokkal finomabbak, mint a vizes. De ez érthető is! :) Továbbá, ha már van saját joghurtom, akkor miért ne azt tenném bele? Szóval ezt sütöttem ma:



Hozzávalók 12 db-hoz:
25 dkg kenyérliszt
25 dkg finom liszt
1 dl tej
1 dkg élesztő
2 ek olaj
2 tk só
Tetejére:
1 db tojás
lenmag (lehet szezámmag is)

Rájöttem, hogy sokkal szebb, kerekebb lesz a zsemle, ha kevesebb folyadékot használok. Így nem lapul meg!

A hozzávalókat, a kenyérsütőben, 20 percig dagasztom, majd meleg helyre téve duplájára kelesztem. Megformázom őket, ahogy Limarától tanultam. Sütőpapíros tepsire teszem. Addig kelesztem, míg össze nem nőnek a zsemlék. Szép nagyok lesznek! Ha megkeltek, lekenem őket a felvert tojással, és megszórom lenmaggal. Ezután előmelegített sütőben 20-25 percig sütöm. 
Nagyon finom!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése