Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. november 22., kedd

Mákvirág kalács

Természetesen a receptet Tücsökbogárnál találtam itt. Meg kell, hogy mondjam ez a legfantasztikusabb kalács, amit valaha is ettem!!!! Ilyet készítek majd karácsonyra is, ugyanis teljesen olyan, mint a bejgli!!! Sőt, megmerem kockáztatni, hogy jobb. Kellemes, lágy a tésztája, és csak úgy omlik a szánkban!
Betölti az egész tepsit! :)
 Igazából, lyuknak kell lenni a közepén. :)



Hozzávalók :

A tésztához :

50 dkg liszt
4dkg élesztő
3,5 dl tej
2 ek olaj
5 dkg cukor
csipet só

A töltelékhez :

15 dkg darált mák
15 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
1 db citrom reszelt héja - Na, ezt jól kifelejtettem.
5 dkg mazsola

A locsoláshoz 5 dkg olvasztott vaj. - Ez is kimaradt. :)
A kenéshez 1 db tojássárga .

És, miért maradt ki? Mert elcsúsztam az idővel. Botondért fél 12-kor kell menni az oviba, és ebből kifolyólag az ebédnek is eddigre készen kell lennie. Mivel csúsztam, és szerencsére Palika itthon volt, így ő ment érte. Mire hazaértek (5 perc tőlünk az ovi), az ebédet befejeztem, és a kalácsot megformáztam, bevagdostam. Ezután megebédeltünk.
Sajnos nem kentem le tojással a kalácsot, és ráadásul még jól be is aludtam a fiúk mellett, így egy kicsit túlkelt a kalács, persze apánk meg kiment fát vágni az udvarra. Így ezen okok összessége miatt lett ilyen gigantikus méretű! De az íze felejthetetlen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése