Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. november 22., kedd

Túrósbukta

A jól bevált briós receptet használtam alapnak.
Mivel kevesebb túrókrémem volt - túrókrémes palacsintát készítettem előző nap -, így a maradék tésztából brióst formáztam.


Hozzávalók :

A tésztához

0,5 kg liszt
5 dkg vaj
5 dkg porcukor - ez nálam 7 ek
2,5 dkg élesztő
2,5 dl tej
3 db tojás sárgája
csipet só

1 db tojás a lekenéshez


Töltelék:


Házi túró - én készítettem
tejföl
cukor
van.cukor
mazsola


A túrót krémesre kavarom a tejföllel, majd ízlés szerint cukrozom, és beleteszem a mazsit. 
Írtam már, hogy szeretem/szeretjük az édes péksütiket. Ha édes, akkor legyen jó édes! :)  

(Bár nem vagyunk édesség függők! Pl. én nem szeretem a csokit. Nem mondom, hogy nem eszem meg, de nincs szükségem rá naponta. Számomra félévente elég 1 tábla csoki, persze tejcsoki. A fiúkat meg anyósom ellátja csokival, cukorral, meg különben hoz a nyuszi, meg a Mikulás eleget, úgyhogy beosztással vannak. :) Ha egy mód van rá, akkor inkább gyümölcsöt és zöldséget egyenek.)

A tésztát, a kelesztés után, kinyújtom, majd négyzetekre darabolom őket, ill. kis négyzeteket darabolok a tetejére, kb 2*2 cm. A négyzetek közepére 1-1 ek túrókrémet teszek, majd behajtom a sarkokat, és ráteszem a kis négyzeteket. Tepsire teszem, és tojással megkenem. Sütőbe teszem, és addig sütöm, míg szép piros nem lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése