Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. november 28., hétfő

Eszterházy "rostélyos"

Az ételreceptet, még az anyukámtól tanultam. A nevét vitatni lehet, mert szakács ismerőseim szerint ez nem rostélyos. De egy a lényeg nagyon finom, és nekünk akkor is Eszterházy rostélyos! :)

Hozzávalók:

0,5 kg sertéshús
4-5 közepes fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek mustár - UNIVER!!!!
1 tk. cukor
3-4 db babérlevél
1 szál répa
fél szál gyökér
egy karika zeller
egy karika karaláb
1 paprika
1 tk pirospaprika
1 Maggi kocka
bors
Vegeta

habaráshoz tejföl és liszt 1-1ek

 A húsokat felszeletelem, majd mindkét oldalát sózom, borsozom.
A hagymát zsíron megpirítom, majd ráteszem a húst és a fokit. Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Beleteszem a zöldségeket, a mustár, pirospaprikát, babérlevelet, maggi kockát és a cukrot. Mivel jénaiban főzöm, így ráteszem a tetejét, és takaréklángon főzöm addig, míg a fakanál-próba nem jó. Értsd: Ha fakanállal el lehet törni a husit, könnyedén, akkor már jó. Megkóstolom, és ha kell, akkor vegetával ízesítem tovább.
Ekkor behabarom, majd rottyan egyet már kész is. Galuskával tálalom.
Kismacska adag a gyerekeknek. :)
 Nem mindegy, hogy milyen mustárral készül!!! Ez azért nagyon fontos, mert ettől lesz olyan jellegzetes az étel íze! Próbáltam már olcsóbb mustárral is, de azokkal nem jó. Ha tehetem, akkor csak az UNIVER mustárral készítem.

Jó étvágyat! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése