Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. szeptember 4., kedd

Nemzet kenyere 2011.: tönkölybúza kenyér

A napokban újra elővettem a kenyeres receptújságom, amit innen tudtok letölteni. (2011.-es augusztusi különszám) Ebben találtam meg a Nemzet Kenyerét. Mivel a napokban vettem tönkölylisztet, így mindjárt ki is próbálhattam. Nagyon finom, kicsit sűrűbb bélzetű kenyeret kaptam.


Kenyér hozzávalói:
50 dkg tönkölyliszt
2 tk só
1 tk cukor
3 dl langyos víz
1 dkg élesztő
2 ek olaj
25 dkg öregtészta
A hozzávalókat 20 percig dagasztottam a kenyérsütőben, átgyúrtam egy kicsit, majd egy tálba téve, meleg helyen kelesztettem a duplájára. Így nem kellett megforgatni 20 perc után, ugyanis ennyi idő kellett neki, míg kellő méretű lett. 
Lisztezett munkaasztalon ellapogattam a kezemmel, majd behajtottam a széleit. Az egyik végénél a tésztát tovább keskenyítettem, mígnem az egész egy háromszög forma nem lett. Aztán ennél a végénél elkezdtem feltekerni, de úgy, hogy közben a széleit aláhajtottam. Erről képet itt láthattok.
 
A jénait szilikonos sütőpapírral béleltem, majd belehelyeztem a kenyeret. Fedő alatt a jól megkelesztem (a forma feléig érjen a kenyér).  
Mostanában akkor vágom be a kenyeret, mikor megformázom, ugyanis számomra sokkal szebben repedezik a teteje, mint egyébként. Továbbá nem szeretem nagyon megpirítani a külsejét, mert gyorsabban szárad. Ezért akkor veszem ki a sütőből, mikor elkezd puhulni. Így tovább marad friss! :)
Mikor szépen kinyíltak a vágások, akkor jól bespricceltem a kenyeret és a fedőt vízzel, lefedtem, és már mehet is be sülni. Kb 45-50 percig sütöm. Miután kész lett vízzel spricceltem le ismét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése