Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. szeptember 11., kedd

Gyömbér tea

A fiúk vasárnap óta köhögnek. Hunor ma reggelre már orrfolyással küszködött, Botond szerencsére semmi komolyabb tünetet nem produkált, mint egy kis apró, leheletnyi köhögés, így mehetett oviba. Eddig! Ovi utáni alváskor egyre erősebb lett a köhögése, ami nem hagyta aludni. Hunor ebből nem hallott semmit, még jó. Bár ő sokkal betegebb, mint a bátyja! Hunornak reggelre még hőemelkedése is volt. Mindezek miatt vasárnap óta bodza-kúrán vannak: bodzalekváros kenyeret, bodzajoghurtot, kamilla-bodza teával kapnak. Nagyon jól hat, mert nem olyan gyorsan betegedtek le, mint szoktak, sőt a tüneteik is enyhültek a fogyasztásuk után. Viszont ma kaptam az egyik szomszéd nénitől egy darab gyömbért, amiből életemben most először teát főztem. Képet nem készítettem róla, mert olyan, mint a limonádé, ezért a neten kerestem hozzá.
Forrás
Itt további infót találtok róla, hogy mire jó. :)

Hozzávalók:
2 l víz
3-4 cm-es gyömbérdarab
cukor/méz
citrom


A gyömbért gyufaszál méretűre szeleteltem, majd vízbe téve jól kifőztem. Forrás után jó 5 perccel zártam el alatta a gázt. Hagytam délután jól kiázni a gyömbért - de le is lehet szűrni -, így egy kicsit csípős lett. A fiúknak azt mondtam, hogy így érzik, hogy írtja a tea a bacikat. Hááát, gondolkodás nélkül megitták. Élvezték, hogy pusztulnak a bacik! :)
Biztosan rászokunk erre a teára is!

Érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése