Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. szeptember 4., kedd

Expressz csokis kifli

Limaránál találtam egy nagyon gusztusos, gyors kiflit, amit én is ki szerettem volna próbálni. Itt-ott változtattam rajta, mert pl tonkababom nincsen. De egy biztos, nagyon finom lett!


Hozzávalók: 
60 dkg finomliszt
1 tk. só
7 dkg cukor
1 tojás
3 dl langyos tej
7 dkg olvasztott vaj/margarin
3 dkg élesztő

A kenyérsütőbe tettem a hozzávalókat, majd miután készen lett a dagasztás, meleg helyen tovább dagasztottam a tésztát a duplájára. Ezután 4 db-ba vágtam, és egyenként 1-1 körlapot nyújtottam belőlük. Tölteléknek pedig az alábbi krémet készítettem hozzá.

 Töltelék:
13 dkg csokoládé (nyuszi csoki-mert van még belőle)
 2 ek. kakaópor
3-4 ek cukor
 2-3 ek. baracklekvár 

Tetejére: 
1 tojás
 
A körlapok közül 2-t megkentem a töltelékkel, majd a másik lappal betakartam. Ezután 16 felé vágtam a lapokat, majd kifli formában feltekertem őket. Sütőpapíros lemezre téve duplájára kelesztettem, majd hideg sütőbe téve, pirosra sütöttem.

Ahhoz képest, hogy 32 db lett, igen gyorsan elfogyott! Mivel nem vagyunk annyira édesszájúak, így igen meglepődtem! Máskor a briós felét is nekem kell megennem, mert nem fogy! De bezzeg, ha sósat sütök...! :)

Érdemes kipróbálni! Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése