Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. szeptember 18., kedd

Pékkifli, kicsit másként

A minap átlapozgattam a Tücsökbogaras receptes könyvem, mert mostanában egy kissé elhanyagoltam. De most, eljött az ideje, hogy ismét ebből süssek valami finomat a gyerekeknek. Így esett a választásom a pékkiflire. A formázása nagyon tetszett, talán ezért is választottam ezt. Nagyon egyszerűnek néz ki, de sajnos nem ment úgy, ahogy én akartam. :( Ha nem is olyan szép, de legalább olyan finom volt, mint a recept képén látható! :D Kissé módosítottam a hozzávalókon, mint mindig. :)



Hozzávalók

60 dkg liszt 
1 dkg élesztő
3,5 dl tej 
2 ek olívaolaj
2 evőkanál  cukor
2 kávéskanál só

A kenéshez: 
5 dkg vaj 

A tetejére:
1 tojás sárgája
 
A hozzávalókat dagasztótálban összedolgozom, majd hagyom duplájára kelni. Ezután 16 db-ra vágom, és kézzel ellapogatom őket, ha lehet, akkor valami háromszög formátumba, majd 5 helyen bevágom a tészta egyik végénél úgy, hogy ne vágjam el a széleket. Megkenem vajjal - nem olvasztott! -, majd feltekerem, újra megkelesztem, és forró sütőben addig sütöm, míg piros nem lesz. A pontos formázásról képet itt találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése