Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. december 21., péntek

Szaloncukor házilag

A mai nap eredménye: diós-trüffeles, kókuszos-trüffeles, rumos-marcipános, rumos-meggyes-gesztenyés szaloncukor. A zselés nem lett jó, mert melegen olvad. De legalább a többi nagyon finom! A fiúk folyamatosan lopkodják, úgyhogy zárni kell a kamraajtót. :) Holnap becsomagoljuk, és este kitesszük az asztalra a Jézuskának, hogy elvigye, ugyanis most a Jézuska segítői voltunk! :)
Olvashattátok a facebook-os bejegyzésemben. :)
Mivel szörnyen lusta vagyok külön-külön bejegyzésben írni a más-más fajtáról, így most egyben rátok zúdítom! :)







Bal felső: rumos-meggyes-gesztenyés, mellette rumos-marcipános , az alsó kettő trüffel: kókuszos és diós "bundában". :)

Trüffel:
Ez egy roppant egyszerű recept, amit a minap láttam Jamie-től a tv-ben.

3 dl habtejszín
300 gr csokoládé (nálam fele-fele ét- és tejcsoki)
5-8 dkg vaj/margarin

Egy porcelán tálat a hűtőbe tettem, csak úgy üresen, hogy, ha véletlenül túlforralnám a tejszínt, akkor se csapódjon ki a csoki! Szóval a tejszínt feltettem melegedni, közel forrpontig. Akkor jó, ha gőzöl. A csokit beletörtem a tálba, majd ráöntöttem a forró tejszínt. Szépen elkevertem, majd hozzáadtam a meleg keverékhez a margarint. Alapos keverés után kitettem a kamrába hűlni. Másnapra már kész is volt! Ezután, kiskanállal, kisebb adagokat szedtem ki, amelyeket dióban és kókuszreszelékben hempergettem meg. Formázni is csak ezután tudtam.
Ha nem elég édes, nyugodtan lehet beletenni cukrot is.

Rumos-marcipános
200 gr mandula
15 dkg porcukor
2 púpos ek kandírozott narancshéj - saját
1 üveg rumaroma
keksz
étcsoki

A mandulát megőröljük, majd a porcukorral, rummal, narancshéjjal és egy kevéske vízzel masszává gyúrjuk. Ha kissé lágy lenne, tegyünk bele kekszet. Én is így jártam! :) Édes, omlós kekszet reszeltem hozzá. Étcsokiba forgassuk!

Rumos-meggyes-gesztenyés
40 dkg gesztenyemassza
fél üveg rumaroma
cukor
van.cukor (ezek ízlés szerint, de én nem tettem bele)
meggy - fagyasztott vagy befőtt mindegy

A hozzávalókat összedolgozzuk, miután a gesztenyét lereszeltem, majd kis golyókat gyúrtam, amikbe beletettem a szem meggyet. Óvatosan hengergettem, majd étcsokiba mártottam. Ha túl nagy lenne, és nem tudjuk kisebbre készíteni, mert törik, akkor egyszerűen csak vágjuk félbe, és aztán mártogassuk! 

A legtovább a formázás, és a csokiba mártás tartott, de kárpótol az időért az íze! 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése