Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. december 31., hétfő

Húsos lepények

Egy este a maradék makarónihoz készítettem tésztát, és készítettem el ezeket a húsos lepényeket. Mivel kevés volt a szósz, így főztem hozzá mártást, amibe lecsókolbászt tettem. A lepényeket akkorára formáztam, amekkorát a család szeret: voltak kicsik a gyerekeknek, közepesek nekem, és óriásiak a férjemnek. A receptet Limaránál találtam, majd a saját ízlésemre faragtam.
Hozzávalók a tésztához:
60 dkg liszt
20 dkg öregtészta
2 tk só
2 ek olaj
2 dl tej
2 dl joghurt
2 dkg élesztő

Mártás:
1 fej hagyma
1 ek vaj/margarin
3 dl tej
2 ek liszt
szerecsendió
só, bors
sajt

A tészta hozzávalóit a kenyérsütőben kidagasztom, majd egy kisebb kompótos tállal fánkformákat szaggatok. Kb olyan vastag is. Meleg helyen a duplájára kelesztem őket. Ha megfelelő méretűek, akkor a lángos mintájára formázom, majd megtöltöm a töltelékkel, sajtot szórok rá, és ismét hagyom kelni. Így könnyű, lágy lesz a tésztája.

A mártáshoz a hagymát a vajon megfuttatom, meghintem a liszttel, majd felöntöm a tejjel. Ízesítem, és addig főzöm, míg be nem sűrűsödik. Ha kész, lecsókolbászt, vagy bármilyen másik kolbászt apróra kockára vágva beleszórom.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése