Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. november 4., vasárnap

Kakaós, fahéjas lepkék levendulasziruppal

Szintén Limaránál találtam ezt az édes péksütit, melynek formázása volt, ami igazán megragadott. Igaz, az nem tartalmazott levendulaszirupot, de én tettem bele, s nem bántam meg, mert nagyon finom lett tőle! 
A porcukrot nem szeretem, mert attól tiszta maszat lesz mindkét gyerkőcöm! :)


 
Igaz, nekem nem maradt meg az a szép pillangóforma, mint Limarának, de ez számomra sosem jelent gondot, mert élvezettel készítek mindent! :) A receptúrán módosítottam. Az enyém egy édesebb változat.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dl tej
2 ek olaj
1 tk só
4 ek cukor
2 ek levendulaszirup

Töltelék:
5 dkg vaj vagy margarin
keserű kakaó
fahéj
cukor

A hozzávalókat a kenyérsütőben jól kidagasztom, majd egy kelesztő tálban duplájára kelesztem. Az egészet egyként kezelem: téglalap alakúra nyújtom, és ráöntöm az olvasztott vajat. Gyors mozdulatokkal szétkenem a tésztán, majd fahéjjal és kakaóporral szórom meg, elválasztva a két ízesítést egy képzeletbeli egyenes mentén. Ezután cukrot szórok rá, majd óvatos mozdulatokkal beletapicskolom a tésztába, hogy formázáskor, ne hulljon ki belőle semmi.
A képzeletbeli vonal mentén elvágom a tésztát, és mindkettőt feltekerem. Trapéz formára vágom, s egy fakanál nyelével benyomom a közepét, hogy a két széle szépen kinyíljon. Miután szépen megkeltek a pillangók, tojással lekenem őket, s hideg sütőbe téve addig sütöm, míg szép barna nem lesz.

Jó étvágyat!

E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése