Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. június 16., szombat

Gesztenye torta

Anyósom minden évben meglep egy tortával a szülinapom alkalmából, természetesen nemcsak engem, hanem mindenkit, de sajnos annyit kell dolgoznia, hogy ideje nem volt megsütni. Ezért elkaptam a hozzávalókat, és én süthettem meg a saját meglepi tortám. Jól meg is lepődtem, mikor átadták! :)


Hozzávalók - piskóta:
6 db tojás
12 ek liszt
12 ek cukor
1 cs van. cukor
1 csipet só - KICSI
1 kis pohár víz - kb 1,5 dl
sütőpor


Krém hozzávalók:
20 dkg porcukor
20 dkg margarin
25 dkg gesztenyemassza

A piskótához, a tojásfehérje kivételével, a hozzávalókat jól kikeverem, majd a kemény habot is belekeverem. Az évek alatt sikerült kikísérleteznem a magas, lapos tortakorong sütését. Egy alkalommal elfelejtettem a takaréklángot feltekerni, s így közel egy óra alatt lett kész a süti. Azóta az előmelegített sütőt mindig visszaveszem minimumra, majd kb fél óra múlva tekerek egy kicsit rajta. Közben az üvegen át figyelem, és szép lassan feltekerem a legnagyobb hőfokra. Így sül teljesen át, és nem is ég meg! Ezzel a módszerrel nem lesz púpos a közepe, és a magassága is a formának megfelelő lesz. 3 részre vágni is sokkal egyszerűbb, mint a púposat! :)

Nem volt kedvem, se erőm a sütő előtt állni, és krémet főzni, ezért egy alap krémet kavartam ki egyszerű hozzávalókból. Gyors, finom, és nagyon jó vele dolgozni. Estére jól összeértek az ízek, és nagyon finom lett! Mondanom se kell, majdnem kevés lett! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése