Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2013. március 31., vasárnap

Kalács

Ezt egy kissé elszúrtam, mert nem akart normálisan kelni - fogalmam sincs, miért -, de az íze nagyon finom volt!

Hozzávalók:
3 dl habtejszín
2,5 dkg élesztő
50 dkg finomliszt
csipet só
5 ek cukor
2 db tojás

tetejére: 1 tojás

 A hozzávalókat a kenyérsütőben 20 percig dagasztom, majd a tésztát egy tálba téve duplájára kelesztem. 8 felé vágtam, kisodortam, és megpróbáltam összefonni. Elméletileg nyolcasfonással akartam készíteni, de nem nagyon ment. A végét, már csak találomra fontam. Szerintem egész jó lett! A tetejére 1 tojást kentem.
Először jénaiban kezdtem sütni, hogy minél jobban felhúzza a gőz, majd a tetejét levéve folytattam tovább.

E

2 megjegyzés:

  1. Ez nem a Limara-féle kalács recept? Azt is habtejszínnel kell elkészíteni. Én eddig kétszer csináltam meg, de nekem se kartam szépen megkelni, mint más tészták, nekem a tejszín a gyanús, de nem biztos :-) Mindegy a lényeg az íze :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen az, csak az arányokon változtattam - több folyadékot tettem bele. Másnap megint elkészítettem ugyanígy, az szépen megkelt. Belőlük nyuszik lettek. Egy gondom van vele: száraz és morzsálódik. Legközelebb megint módosítok (tejjel és vajjal fogom csinálni).

    VálaszTörlés