Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2012. április 23., hétfő

Kefír házilag

Húsvét után megkaptam a gombákat, amikért nagyon hálás vagyok! De sajnos eddig nem volt időm kefírt készíteni, ugyanis Botondot megműtötték. Hazaérkezésünk után nagyon oda kellett rá figyelni, hogy ne ugráljon, ne szaladjon, nehogy véletlen kiszakadjanak a varratok. Mivel már jobban van, és a mozgáskorlátozásnak vége, így egyre szabadabban mozoghat, s ezáltal nekem is több időm van más dolgokra. PL: olyan ebéd készítésére, amit ő eddig nem ehetett. Amíg tartott a kúra, mi is azt ettük amit ő. Jó, ehetett volna kefírt, de inkább ő volt az első, minthogy kísérletezgessek a konyhában!

...
Deics Anettnak nagyon köszönöm azt a sok infót, amivel megdobott, mert nélküle fogalmam se lett volna, hogyan kell készíteni. Az első adagom nekem is olyan lett, mint neki. Mindennap megnéztem, besűrűsödött-e már, aztán a vége az lett, hogy összekeveredett a savóval. Aztán tegnap új adagot készítettem, ami mára elkészült!!! El se akartam hinni! Az elsőnek 3 nap kellett! ...
Most rafkós voltam, kiöntöttem egy tálba, majd arról mertem le kiskanállal a savót. Mókás művelet, de megérte! Holnap meg sütök valamit a savóból, csak hogy ne kelljen kidobni! :)


Hozzávalók:

1 adag kefírgomba
1 liter tej

Egy befőttes üvegbe beleöntöm a tejet, majd a langyos vízzel jól kimosott kefírgombákat belehelyezem. Ezt előzőleg egy tüllbe csomagoltam, hogy ne kelljen nyakig belemásznom, ha kész.
3-4 nap alatt besűrűsödik. Ekkor ki kell venni a gombát, jól ki kell mosni langyos vízzel, majd egy kis üvegbe téve, tejet kell rá önteni, le kell zárni, és mehet is a hűtőbe, következő felhasználásig. Fontos, hogy fém ne érintkezzen vele!
A kefír pedig már fogyasztható is! :)

A gombaszaporulatot el lehet ajándékozni. :) Ha nekem lesz, akkor azt Eszternek (Blissz) fogom adni. :)

3 megjegyzés:

  1. Összefutott a nyál a számban! Jól is esne most egy kis kefír... Egyébként előre is köszönöm a gombákat!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy sikerült a kefired, és hogy hasznosak voltak a tanácsaim :) Én visszatértem a bolti tejre kefír tekintetében, a páromnak azzal jobban ízlik és kevesebb benne a savó. Arra nagyon kíváncsi vagyok mit készítesz a savóból! Puszillak!

    VálaszTörlés